Kolejne przetargi na budowę trasy S17 rozstrzygnięte. GDDKiA szykuje się do podpisania umów

2024-01-10, 13:22

Kolejne przetargi na budowę trasy S17 rozstrzygnięte. GDDKiA szykuje się do podpisania umów
Odcinek Piaski - Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej numer 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód. Foto: GDDKiA Lublin/Twitter

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na budowę dwóch odcinków trasy ekspresowej S17. Chodzi o fragmenty tej drogi Piaski - Łopiennik oraz Krasnystaw - Izbica, o łącznej długości 35 km. Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor oraz Mostostal Warszawa.

W obu przetargach wpłynęły w sumie 23 oferty. W trakcie postępowań do GDDKIA wpłynęło prawie 2,5 tys. pytań od wykonawców, na które udzielono odpowiedzi, aby wykonawcy mogli w sposób prawidłowy skalkulować koszty.

W przetargu na realizację odcinka Piaski - Łopiennik wybrano ofertę firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. W przypadku odcinka Krasnystaw - Izbica, za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Mostostal Warszawa, o wartości 936,6 mln zł.

Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcami, co planowane jest w II kwartale tego roku.

Nie tylko droga ekspresowa

W ramach tych zadań zostanie wybudowana dwujezdniowa droga ekspresowa, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.

Odcinek Piaski - Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej numer 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany. Inwestycja obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.

Odcinek Krasnystaw - Izbica, o długości prawie 19 km, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej drogi krajowej numer 17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego.

Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.

Przez S12 do Via Carpatia

Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem na odcinku o długości 125 km, będzie realizowana w formule "Projektuj i buduj". W tej chwili na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. W 2023 roku oddano do użytku drugą nitkę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski - Hrebenne to ważny fragment całego ciągu S17 Warszawa - Lublin - Zamość - Tomaszów Lubelski - Hrebenne do granicy państwa. To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa.

Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z drogą ekspresową S12 Piaski - Dorohusk. Poprzez wybudowane odcinki S12 na wspólnym przebiegu z S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się także z drogą ekspresową S19, czyli z międzynarodową trasą Via Carpatia.

PR24.pl, Aleksander Pszoniak, DoS

Polecane

Wróć do strony głównej