Banki planują przerwy serwisowe. Utrudnienia dla klientów

Klienci dużych banków w Polsce mogą spodziewać się czasowych utrudnień. Ma to związek z zaplanowanymi pracami serwisowymi. Trudności mogą pojawić się chociażby w kwestii płatności online. 

2025-04-25, 14:22

Banki planują przerwy serwisowe. Utrudnienia dla klientów
Banki planują przerwy serwisowe. Foto: Marek BAZAK/East News

Przerwy techniczne w bankach

Utrudnień mogą się spodziewać klienci: PKO BP, mBanku, Banku Pekao, ING Banku Śląskiego, czy Nest Banku. Wszystkie wysłały komunikaty dotyczące prac serwisowych. W związku z tym klienci mogą nie mieć możliwości skorzystania z płatności online, czy chociażby popularnego BLIK-a, ale również innych funkcji oferowanych przez banki. 

"W najbliższą niedzielę i poniedziałek zaplanowaliśmy prace w serwisie iPKO oraz aplikacji IKO. W związku z tym 27.04.2025 w godz. 00:00-06:00 oraz 28.04.2025 w godz. 00:00-02:30 nie będzie można składać wniosków i dyspozycji za pośrednictwem IKO i iPKO. Wszystkie pozostałe usługi będą działać bez zakłóceń" - przekazał klientom Bank PKO BP.

mBank

Utrudnienia dla klientów mBanku będą dotyczyć przede wszystkim usługi e-Makler. "Ze względu na zaplanowane prace rozwojowe, w sobotę 26 kwietnia w godz. 9:00-16:00 nie zalogujesz się do eMaklera. Aplikacja mBank Giełda będzie w tym czasie dostępna" - napisano w komunikacie.

Bank Pekao

Na większe niedogodności muszą się przygotować klienci Banku Pekao. Prace serwisowe zaplanowano na 27 kwietnia w godz. 8:00-23:00. "W tym czasie możesz mieć trudności w dostępie do składania dyspozycji i zleceń na rachunkach inwestycyjnych oraz dotyczących funduszy inwestycyjnych i Obligacji Skarbu Państwa w serwisie Pekao24, aplikacji PeoPay oraz platformie eTrader Pekao" - wynika z komunikatu do klientów.

REKLAMA

ING Bank Śląski

Prace serwisowe w ING Banku Śląskim zaplanowano na noc z piątku na sobotę w godz. 0:00-5:00. W tym czasie "utrudniona będzie obsługa większości funkcji związanych z naszymi kartami w Moim ING i ING Business". Transakcje BLIK mają działać normalnie, jednak wiele funkcji zostanie czasowo wyłączonych. Nie będzie można aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych, ubezpieczać kart i nadawać kodów PIN.

Niemożliwe będzie także zamawianie kart płatniczych, przypisywanie kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile, dodawanie kart z poziomu portfeli zewnętrznych, czy wykonywanie operacji na rachunku kart kredytowych. Nie będą również działać pożyczki i procesy sprzedażowe na rachunkach bieżących i oszczędnościowych. Najbardziej uciążliwe mogę być jednak ewentualne kłopoty z transakcjami w bankomatach, wpłatomatach i terminalach płatniczych, oraz płatnościami internetowymi

Nest Bank

Na największe utrudnienia muszą się przygotować klienci Nest Banku, który planuje całkowite wyłączenie aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Prace serwisowe zaplanowano na niedzielę 27 kwietnia w godz. 0:30-7:00. W tym czasie niemożliwe będzie zalogowanie się do aplikacji bankowej, skorzystanie z BLIK-a, czy Visa Mobile. Klienci nie będą również mogli potwierdzić płatności internetowych przy użyciu karty, ani zmienić limitów płatności elektronicznych. 

"W tym czasie będziecie mogli płacić kartą płatniczą, także za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit Pay, Garmin Pay, Swatch Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów używając karty płatniczej" - poinformował Nest Bank w wiadomości do klientów. 

REKLAMA

Czytaj także:

Źródło: Polskie Radio/egz

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej