Polska prowincja budzi się z gospodarczego letargu

Po firmach stawiających centra handlowo-usługowe zainteresowanie miastami poniżej 50 tysięcy mieszkańców wyrażają spółki produkcyjne i usługowe.

2011-05-27, 06:27

Polska prowincja budzi się z gospodarczego letargu
. Foto: fot. SXC

O sprawie pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

W Ostrowcu Świętokrzyskim swój oddział otworzyła duża firma świadcząca usługi call center dla firm w całej Europie, a szwedzki potentat meblowy zapowiedziała budowę wielkiego pawilonu handlowego w Świlczy pod Rzeszowem.

Również polskie firmy coraz chętniej budują siedziby w niewielkich miastach, takich jak Piła, Rawa Mazowiecka czy Ciechanów. Zrobiły to już między innymi Telekomunikacja Polska i PZU.

Firmy na prowincję przyciągają przede wszystkim niższe koszty pracy, a także różnego rodzaju ulgi podatkowe, które oferują lokalne władze. Nie bez znaczenia jest też coraz lepiej wykwalifikowana kadra. Część to młodzi ludzie, którzy kończą studia i wracają do domów.

REKLAMA

IAR, aj

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej