Już nie kochamy chińskiej tandety

Co drugi Polak stara się nie kupować chińskich wyrobów. 55 procent respondentów unika produktów z metką "Made in China".

2011-09-12, 08:26

Już nie kochamy chińskiej tandety
. Foto: fot. SXC

Wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie "Pulsu Biznesu” mogą zaskakiwać, Chiny bowiem, to trzeci najważniejszy dla Polski importer. W 2010 roku 9,4 procent całego importu pochodziło właśnie z tego kraju. Jego wartość sięgnęła 12,6 miliarda Euro i była o 26 procent wyższa niż rok wcześniej.


Niechęć do chińskich produktów rośnie z wiekiem - czytamy w "Pulsie Biznesu". Wśród osób, które mają 25-39 i 40-54 lat to odpowiednio 66 i 64 procent. Podczas gdy tylko 27 procent ankietowanych w wieku 15-24 lata deklaruje niechęć wobec produktów "Made in China".


Polscy konsumenci przy wyborze chińskich produktów kierują się względami ekonomicznymi - wynika z sondażu. 41 procent badanych uważa, że właśnie zmiana ceny mogłaby spowodować, że polskie produkty skutecznie wygrałyby z chińskimi. Rodzimym producentom pomogłaby także wyższa jakość. Tak bowiem uważa 24 procent ankietowanych.


Sondaż na zlecenie "Pulsu Biznesu" przeprowadziła firma IQS we wrześniu wśród 500 Polaków.

REKLAMA

IAR,ab

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej