Źle ze szkołą: uczy działania według schematu
Dzieci nie potrafią rozwiązać zadań, których nie ćwiczyły w szkole. Jest problem z wyrównywaniem różnic edukacyjnych.
2011-10-20, 01:23
Szkoła uczy dzieci działania według schematu i nie mobilizuje do samodzielnego myślenia - czytamy w "Rzeczpospolitej". Takie wnioski płyną z "Ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów", przeprowadzonego na zlecenie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Z badania wynika również - dodaje gazeta - że uczniowie mają kłopot z rozwiązywaniem zadań nieprzećwiczonych na lekcji. Dobrze nazywają części mowy, ale mają problem z napisaniem wypowiedzi. Szkoła nie radzi sobie również z wyrównywaniem różnic edukacyjnych między uczniami z małych miejscowości a ich rówieśnikami z dużych miast.
Wyniki badań Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosi dzisiaj. Wzięło w nich 9 tysięcy 800 dzieci z blisko 14 tysięcy szkół podstawowych.
IAR, agkm
REKLAMA
REKLAMA