Źle ze szkołą: uczy działania według schematu

Dzieci nie potrafią rozwiązać zadań, których nie ćwiczyły w szkole. Jest problem z wyrównywaniem różnic edukacyjnych.

2011-10-20, 01:23

Źle ze szkołą: uczy działania według schematu

Szkoła uczy dzieci działania według schematu i nie mobilizuje do samodzielnego myślenia - czytamy w "Rzeczpospolitej". Takie wnioski płyną z "Ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów", przeprowadzonego na zlecenie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Z badania wynika również - dodaje gazeta - że uczniowie mają kłopot z rozwiązywaniem zadań nieprzećwiczonych na lekcji. Dobrze nazywają części mowy, ale mają problem z napisaniem wypowiedzi. Szkoła nie radzi sobie również z wyrównywaniem różnic edukacyjnych między uczniami z małych miejscowości a ich rówieśnikami z dużych miast.

Wyniki badań Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosi dzisiaj. Wzięło w nich 9 tysięcy 800 dzieci z blisko 14 tysięcy szkół podstawowych.

IAR, agkm

REKLAMA

Dzień na zdjęciach: zobacz galerię >>>

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej