Zasady sponsoringu kultury. "Brutalny biznes"
Czystość intencji, wzajemne zrozumienie i obustronna pomoc - na takich zasadach na opierać się współpraca świata biznesu i kultury.
2011-12-05, 17:58
Posłuchaj
Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
W poniedziałek po dwóch latach prac podpisany został Kodeks Sponsoringu Kultury.
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski przyznaje, że ten dokument powstał jakieś 15-20 lat za późno. Wspomina też pierwsze rozmowy dwa lata temu, kiedy zaczynano nad nim pracę.
- Biznes pytał brutalnie czemu w ogóle ma dawać na kulturę, a kultura na to, że nie będzie odpowiadała na takie głupie pytania bo to jest oczywiste. Kultura jest wartością samą w sobie i niech biznes się odczepi, tylko zostawi pieniądze - mówił minister.
REKLAMA
Dyrektor Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan Lech Pilawski zapowiedział, że teraz idea kodeksu będzie szerzona wśród przedstawicieli firm. Temat ma być poruszany na każdym biznesowym spotkaniu Konfederacji.
Kodeks ma wartość symboliczną i nie ma żadnego obowiązku stosowania się do niego. Jego celem jest wskazywanie dobrych praktyk we współpracy między światem biznesu a kultury.
IAR, aj
REKLAMA