A1 będzie powstawała po kawałku
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie przekonywać Eurostat, by trasy do Katowic nie wliczać w dług publiczny.
2011-12-16, 06:24
"Puls Biznesu" informuje, że jeśli się uda, zielone światło dostaną też  inne projekty Partnerstwa Publiczno-Prywatnego - czytamy w gazecie.           "Puls Biznesu" wyjaśnia, że partnerstwo miało być lekiem na  kryzys, a inwestycje w tym modelu miały zastąpić wygasające kontrakty  finansowane przez instytucje rządowe. 
Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
Niestety marzenia zniweczył  Eurostat, który zalecił wliczać PPP w dług i w deficyt publiczny.  Zniszczył tym samym plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i  Autostrad, która w ramach partnerstwa chciała zbudować trasę A1  Tuszyn-Pyrzowice.            
Teraz - jak czytamy w "Pulsie Biznesu" - dyrekcja podejmuje  próbę, by przekonać Eurostat do niewliczania A1 w budżetowe  zobowiązania. W piątek w Luksemburgu odbędzie się spotkanie w tej sprawie. - Zaproponujemy do realizacji w PP krótszy odcinek oraz skrócimy okres  trwania koncesji - mówi gazecie szef GDDKiA Lech Witucki.
IAR, sm