Ograniczą zjawisko nielegalnej reklamy na budynkach?
Jest szansa na szybsze karanie firm wieszających nielegalne reklamy. W przyszłym tygodniu do sejmu trafi poselski projekt nowelizacji kodeksu postępowania egzekucyjnego.
2012-07-18, 15:07
Posłuchaj
Upraszcza on ściąganie kar od firm, które wywieszają na budynkach reklamy wielkoformatowe. W zeszłym roku wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski zakazał umieszczania takich reklam. Okazało się jednak, że procedury uniemożliwiają szybkie karanie za łamanie zakazu.
Według obowiązujących regulacji, by uzyskać prawomocne orzeczenie o nałożeniu kary, trzeba pokonać 16 kroków administracyjnych. Firmy, które wieszają nielegalne reklamy, wykorzystują ten fakt, nie zdejmują płacht reklamowych i cały czas czerpią zyski.
Autorzy nowelizacji przepisów chcą też podnieść wysokość kar pieniężnych za nielegalne reklamy. Jak mówi poseł PO Andrzej Halicki, w tej chwili niektóre firmy wliczają kary w koszty. W myśl nowych regulacji, jednorazowa kara za umieszczenie nielegalnej reklamy na budynkach wyniosłaby nawet 200 tysięcy złotych.
Suma kar mogłaby sięgnąć nawet miliona złotych. Autorzy nowelizacji, wśród których znajdują się między innymi posłowie z okręgu warszawskiego, uważają, że nowelizacja nie wyeliminuje zjawiska nielegalnych reklam, ale je skutecznie ograniczy.
Projekt ma już pozytywną opinię Ministerstwa Transportu i Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
REKLAMA
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
(pp)
REKLAMA