Opłata audiowizualna najwcześniej od stycznia 2015 roku
Jan Dworak na zorganizowanej w Poznaniu konferencji poświęconej polityce medialnej ostatnich dwudziestu lat powiedział, że największym fiaskiem tej polityki był brak stabilnego finansowania mediów publicznych.
2013-10-23, 14:32
Posłuchaj
Zastąpienie abonamentu sprawnym systemem poboru powszechnej opłaty, dostosowanej do rozwoju techniki, uznał za „najważniejsze i najpilniejsze zadanie”. Jego zdaniem, taka opłata „zmieni polski pejzaż medialny”.
Przewodniczący KRRiT przypomniał, że o ostatecznych rozwiązaniach jeszcze niewiele wiadomo, bo wszystko zależy od Sejmu. Sporo czasu zajmie też przetarg na operatora systemu, kiedy decyzja o tym, jaka to będzie opłata i jak będzie ściągana, zostanie już podjęta. To będzie przetarg wartości 2 miliardów złotych, dodał.
Jan Dworak podkreślił, że jednym z kluczowych założeń projektowanych zmian prawa jest „znaczne” ograniczenie dostępu mediów publicznych do rynku reklamy. Chodzi o to, by nie musiały one ratować budżetu komercjalizując program.
Przewodniczący KRRiT zauważył, że także nadawcy komercyjni chcą jak najszybszego wprowadzenia opłaty audiowizualnej - zmiany prawa medialnego mają być kompleksowe i dotyczyć całego rynku.
W jego ocenie, wysokość opłaty wyniesie minimum 13 a maksimum 16 złotych miesięcznie.
Zobacz galerię - dzień na zdjęciach>>>
mc
REKLAMA