PR24 Portal
Section05
astronomia

"Potwierdziliśmy działanie instrumentów, czas na łapanie ostrości". Teleskop Webba wykonał pierwsze zdjęcia

Teleskop Jamesa Webba wykonał pierwsze zdjęcia gwiazdy, a także swoje "selfie". Opublikowała je NASA, o czym poinformowała m.in. amerykańska telewizja Fox News. Jak wyjaśniła Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej "mozaikowy obraz pomógł zespołowi obsługującemu naziemnie teleskop Webba ustalić, że instrument tzw. NIRCam może zbierać światło z ciał niebieskich".
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT kosmos gwiazdy astronomia zdjęcia zdjęcia satelitarne NASA układ słoneczny fotografia

Jan Heweliusz. "Jego obserwacje inspirowały największych astronomów"

– Heweliusz był wybitnym astronomem, jednym z tych, którzy byli niezbędni, żeby na przykład Isaac Newton mógł sformułować swoje odkrywcze teorie – oceniał na antenie Polskiego Radia historyk astronomii prof. Jarosław Włodarczyk. – Giganci potrzebują danych i wiedzy zgromadzonych przez innych, a obserwacje Heweliusza inspirowały największych astronomów.
Zobacz więcej na temat:  HISTORIA Gdańsk astronomia

Pasja w służbie nauki? Miłośnicy astronomii pomogli w odkryciu nowej planety

Agencja kosmiczna NASA poinformowała, że grupa miłośników astronomii miała czynny udział w odkryciu nowej planety. Współpraca nienaukowców z profesjonalnymi astronomami przynosi niekiedy znakomite efekty - w tym przypadku jest to wskazanie nowej planety pozasłonecznej, którą nazwano TOI-2180 b - możemy przeczytać na stronach portalu tvp.info.pl.
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT astronomia planeta NASA NAUKA kosmos