more_horiz
PR24 Portal
Section05
badania rynku

Eksport do Rosji i krajów strefy euro zmniejszy się o 480 mld dolarów. "To efekt spadku zaufania i popytu"

W roku 2022 wzrost światowego handlu zmniejszy się o co najmniej 2 pkt. proc. do 4 proc. w ujęciu ilościowym - wynika z badania Allianz Trade. Spadki zaufania i popytu spowodują w tym roku, że wartość eksportu do Rosji i krajów strefy euro będzie niższa o 480 mld dolarów. Allianz Trade sprawdził nastroje firm w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Niemczech.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA badania rynku firma sankcje Rosja eksport import łańcuch dostaw COVID-19 wojna 2022

Krajowy Instytut Mediów opracował nowe badania słuchalności. Polskie Radio z wyższymi wynikami

Nowe badania słuchalności radia, opracowane przez Krajowy Instytut Mediów, opierają się na danych pozyskiwanych w rozmowie telefonicznej z respondentami oraz opisujących ich zachowania związane z korzystaniem z mediów. Z pierwszego badania KIM wynika, że wzrasta udział programów Polskiego Radia w rynku treści audio.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA społeczeństwo radio badania badania rynku Polskie Radio

Kupujemy online na potęgę, ale nie zawsze dbamy o bezpieczeństwo. Nowe badania pokazują nasze zachowania

65 proc. Polaków przed e-zakupami sprawdza opinie o sklepie, 58 proc. porównuje ceny wybranego produktu, a 41 proc. sprawdza warunki zwrotu i reklamacji. Z badania "Bezpieczni na e-zakupach 2022" wynika ponadto, że ponad 80 proc. Polaków, z każdej grupy wiekowej, kupowało w zeszłym roku w internecie.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA e-commerce e-handel zakupy online badania badania rynku

Nowe badania rynku radiowego bardziej reprezentatywne

Krajowy Instytut Mediów zakończył pierwszą fazę pomiarów treści audio. Badanie to zostało uruchomione w trybie pilnym na wniosek KRRiT w styczniu tego roku według opracowanego przez KIM nowego standardu pomiaru słuchalności treści audio, w tym radia. Projekt, obok Badania Założycielskiego, jest drugim przedsięwzięciem o tak szerokiej skali, realizowanym przez KIM na potrzeby rynku mediowego.
Zobacz więcej na temat:  społeczeństwo Polskie Radio badania rynku radio Paweł Turski Piotr Łodej Trójka

Ekologia jest na topie, ale wolimy auta... spalinowe. Nie chcemy płacić za zaawansowane technologie

Auta z silnikiem tradycyjnym preferuje 57 proc. Polaków, 22 proc. stawa na hybrydy, a 9 proc. hybrydy z możliwością ładowania - wynika z badania firmy Deloitte. Samochody w pełni elektryczne wybrałoby tylko 4 proc. respondentów. Wśród czynników zniechęcających do kupna wskazywane są m.in. ograniczony maksymalny zasięg bez ładowania, brak wystarczającej ilości stacji ładowania oraz cena.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA motoryzacja elektromobilność samochody elektryczne samochody hybrydowe badania rynku

Ponad połowa firm uzyskała wsparcie publiczne. EBI: pomimo trudnych okoliczności, widoczna jest poprawa nastrojów

Sześć na dziesięć firm (61 proc.) w Polsce otrzymało jakąś formę wsparcia finansowego w odpowiedzi na COVID-19. To nieco więcej niż średnia UE, wynosząca 56 proc. - wynika z raportu Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Według analizy w 2021 roku przedsiębiorcy bardziej optymistycznie podchodzili do planowania i realizacji swoich działań.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA bank badania rynku firma finansowanie przedsiębiorstwo inwestycje tarcza antykryzysowa

Niepewność sytuacji gospodarczej bolączką przedsiębiorców. Mimo to Miesięczny Indeks Koniunktury rośnie

Mimo niepewności gospodarczej Miesięczny Indeks Koniunktury PIE i Banku Gospodarstwa Krajowego w styczniu 2022 r. wyniósł 110 pkt., co oznacza wzrost o 4,2 pkt. wobec grudnia 2021 r. i o 13,9 pkt. w porównaniu do stycznia rok wcześniej - poinformował Polski Instytut Ekonomiczny.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA BGK firma przedsiębiorca badania rynku zatrudnienie wynagrodzenia

Firmy chcą zwiększać marże i inwestować w robotyzację. PIE: w planach są wyższe wydatki na badania i rozwój

W 2022 r. firmy chcą przede wszystkim zacieśniać relacje z klientami i zwiększać marże - wynika z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Na dalszych miejscach wymieniono m.in. inwestycje w rozpoznawalność marki czy wydatki na marketing. Jednocześnie w 2022 r. nieznacznie więcej firm niż w 2021 r. zamierza wdrożyć robotyzację, automatyzację i cyfryzację procesów biznesowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA badania rynku firma inwestycje innowacje Automatyzacja klient

Rynek nieruchomości 2022. Eksperci: wzrosty cen nie będą już tak dynamiczne

W przyszłym roku ceny nieruchomości będą zbliżone do tegorocznych poziomów albo jeszcze bardziej wzrosną - przewidują agenci Metrohouse. Przedstawiciele branży nieruchomości są dość podzieleni co do kształtowania się cen, natomiast to, co stanowi wspólny mianownik, to mała wiara w spadki cen - zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA nieruchomości mieszkania dom inwestycje działka budowlana badania rynku ceny mieszkań społeczeństwo

Nastroje w grudniu słabsze niż w listopadzie. Indeks koniunktury wciąż jednak powyżej poziomu neutralnego

Miesięczny Indeks Koniunktury, opracowywany przez PIE i BGK, spadł w grudniu o 3,2 pkt. wobec listopada i wynosi 105,8 pkt. Analitycy zwrócili uwagę, że to drugi miesiąc spadków z rzędu, choć nadal powyżej poziomu neutralnego. O spadku wskaźnika zdecydowały negatywne zmiany dotyczące wartości sprzedaży, mocy produkcyjnych, inwestycji.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA BGK badania rynku firma przedsiębiorca podaż inwestycje wynagrodzenia

Pracujemy coraz krócej i przede wszystkim stacjonarnie. Sprawdź badanie CBOS

Praca zdalna jest rozwiązaniem, z którego korzysta zdecydowana mniejszość Polaków. Jednak odsetek osób pracujących zdalnie przez cały czas wynosi zaledwie 8 proc. Na ogół praca zdalna podejmowana jest w określonych okolicznościach (22 proc.), ustalanych z pracodawcą. Większość badanych przez CBOS Polaków - 70 proc. - pracuje stacjonarnie.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA praca praca zdalna zatrudnienie rynek pracy badania rynku CBOS
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem