PR24 Portal
Section05
kosmos

Dziewanna, Lem, Muminek, Zosiakaczmarek... Skąd się biorą nazwy planetoid?

Astronomowie odkryli już prawie milion planetoid. Ponad połowie z nich przypisano numer. Ponad 22 tysiące obiektów ma nazwę własną. Tych imion mogłoby zapewne być więcej - w końcu każdy odkrywca marzy o tym, by uwiecznić w kosmosie własne nazwisko, imię ukochanej, idola albo kotka. Ale nadawanie nazw planetoidom nie jest takie proste.
Zobacz więcej na temat:  kosmos astronomia asteroida Asterix i Obelix James Bond Freddie Mercury Muminki mitologia Stanisław Lem planetoida planety planeta układ słoneczny Monty Python tom hanks Bob Dylan The Beatles Frank Zappa J.R.R. Tolkien

Konstanty Ciołkowski projektował statki kosmiczne, zanim pojawiły się samoloty

Jego życie naznaczone było przekraczaniem granic. Ojciec był polskim szlachcicem, matka Rosjanką z domieszką krwi tatarskiej. Rodzina często zmieniała miejsce pobytu. Konstanty od dziecka najchętniej spoglądał jednak w stronę ostatniej z granic. Chciał wysłać człowieka w kosmos. Zaczął nad tym pracować jeszcze w XIX wieku.
Zobacz więcej na temat:  astronautyka kosmos fizyka matematyka Rosja ZSRR rewolucja październikowa 1917 pojazdy samolot samoloty lotnictwo