X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
PR24 Portal
Section05
opera

"Fidelio". Krzysztof Szumański: kluczem do tej opery jest minimalizm

- Minimalistyczne tutaj są zarówno kostiumy, dekoracje, jak i światło. Wygląda to bardzo ciekawie. Pozwala także skoncentrować się na postaciach, pewnie to było kluczem do relizacji - mówił w "Poranku Dwójki" śpiewak, którego już wkrótce usłyszymy w partii Don Pizarra w spektaklu operowym "Fidelio" na deskach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.
Zobacz więcej na temat:  Ludwig van Beethoven opera Dwójka Roch Siciński Teatr Wielki - Opera Narodowa MUZYKA

Stefan Plewniak: "Trzech kontratenorów" to nieprzypadkowy tytuł

- Oni nie wchodzą sobie w drogę, to są trzy różne światy, głosowo i osobowościowo. Filippo jest niskim kontratenorem o ciemnej barwie, Valer jest głosem wysokim, anielskim, a Samuel to nowa generacja. On jest sopranistą, śpiewa wszystkie możliwe najwyższe partie - tak o wykonawcach płyty "Le 3 Contre-Ténors" mówił Stefan Plewniak, skrzypek, dyrygent i producent muzyczny.
Zobacz więcej na temat:  opera Jakub Kukla Dwójka płyta

"Język, który może nas absolutnie zachwycić". Adam Banaszak o operze

- Piotr Kamiński, wielki znawca opery, mawiał, że gdyby pójść na spektakl Hamleta do teatru w Budapeszcie, nie zrozumielibyśmy z niego ani słowa. Czy to znaczy, że Hamlet jest złą sztuką? Nie. To znaczy tylko tyle, że nie znamy języka węgierskiego. Podobnie jest z operą - powiedział na antenie Polskiego Radia 24 Adam Banaszak (kierownik muzyczny Opery Wrocławskiej).
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 POLSKA Katarzyna Cygler opera dyrygent TEATR MUZYKA śpiew KULTURA SZTUKA Hamlet

Teresa Żylis-Gara i Wiesław Ochman. Koncert gwiazd opery

W audycji przypomnieliśmy koncert z 1977 roku, zatytułowany "Operowe qui pro quo", podczas którego znakomici polscy śpiewacy: sopranistka Teresa Żylis-Gara i tenor Wiesław Ochman, wykonali m.in. najsłynniejsze dzieła operowe Mozarta, Verdiego i Pucciniego. Solistom towarzyszyła Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Jacka Kaspszyka.
Zobacz więcej na temat:  muzyka klasyczna Wiesław Ochman Teresa Żylis-Gara opera Jacek Kaspszyk Andrzej Sułek

Operowe odczytanie dramatu Norwida. Gliński: "Wandy" nie da się zrozumieć bez związku z chrześcijaństwem

- Wanda to Polska, a Polska to Wanda - mówił wicepremier, minister kultury, dziedzictwa narodowego i sportu Piotr Gliński podczas prapremiery opery "Wanda” na dziedzińcu arkadowym Zamku Królewskiego w Krakowie. - Dramatu "Wanda" Norwida, jak historii Polski, nie da się zrozumieć bez związku z chrześcijaństwem, z ofiarą - podkreślał wicepremier. 
Zobacz więcej na temat:  POLSKA regiony Piotr Gliński literatura KULTURA MUZYKA opera Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Joanna Wnuk-Nazarowa

Michał Klauza: obok "Wandy" nie da się przejść obojętnie

- To wspaniale, że prapremiera tego dzieła, opartego na misterium Norwida zaczyna swój artystyczny żywot i wędrówkę przez sceny Polski, Europy i świata właśnie na Wawelu - w "Poranku Dwójki" razem z Michałem Klauzą, szefem artystycznym Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie, zapraszaliśmy na wyjątkowe wydarzenie powstałe w ramach Roku Norwida – prapremierę opery "Wanda" Joanny Wnuk-Nazarowej do słów misterium Cypriana Kamila Norwida. 
Zobacz więcej na temat:  Michał Klauza Dwójka Roch Siciński muzyka klasyczna opera Joanna Wnuk-Nazarowa Wawel

Joanna Wnuk-Nazarowa o operze "Wanda": to opowieść o miłości niemożliwej

- Nie myślałam, jak to zainscenizować, ale jak najlepiej wniknąć muzyką w fenomenalny tekst Norwida, a tego Norwida poznałam dobrze dzięki pani Halinie Jadwidze Gallowej, której dedykuję to przedstawienie. To była wielka polska aktorka i profesor - mówiła w Dwójce Joanna Wnuk-Nazarowa, uczennica Gallowej w liceum muzycznym, gdzie kompozytorka zagrała legendarną Wandę. 10 września odbędzie się premiera opery jej autorstwa do słów misterium Cypriana Kamila Norwida. 
Zobacz więcej na temat:  opera Joanna Wnuk-Nazarowa Dwójka Małgorzata Szymankiewicz Cyprian Kamil Norwid Rok Norwida muzyka klasyczna