Gra jako generator doświadczeń. Wokół książki "Jak i dlaczego tworzymy gry"
- Ta książka jest analizą napięć pomiędzy radością z rozgrywki a doświadczeniem narracyjnym i tego, że te rzeczy wcale nie stoją ze sobą w sprzeczności. Także napięć gier jako elementów kultury, a zarazem produktów komercyjnych - mówiła w Polskim Radiu 24 Marta Fijak, która wraz z Arturem Ganszyńcem jest autorką książki "Jak i dlaczego tworzymy gry".
2024-09-23, 13:18
"How and Why We Make Games", czyli "Jak i dlaczego tworzymy gry", to tytuł wydanej po angielsku książki napisanej przez parę polskich projektantów gier z wieloletnim doświadczeniem. Książka jest formą rozważań m.in. na temat gier jako medium o własnej tożsamości, a także na temat ich twórców, komunikujących się z odbiorcami za pomocą unikatowego języka.
- Jest mnóstwo świetnych książek o designie gier, o wykonywaniu tego fachu i są książki analizujące gry, ale są to książki napisane przez naukowców albo przez dziennikarzy. Jest bardzo mało książek opisujących gry jako zjawisko kultury, ich rolę w życiu czy polityce, ale napisanych przez ludzi, którzy gry robią. My postanowiliśmy wcisnąć się w tę niszę - mówił Artur Ganszyniec.
Posłuchaj
Autorzy szukają odpowiedzi na pytania dotyczące roli indywidualnego autora w procesie, w który zaangażowanych bywa wiele osób, czy kwestii "upolitycznienia" gier. Publikacja została wydana w języku angielskim i skierowana jest do specjalistów z branży, choć szerokie podejście do tematu może zainteresować także odbiorców, których ciekawi spojrzenie na gry od kuchni - nie ze strony badaczy, naukowców czy dziennikarzy, ale z perspektywy samych twórców.
Czytaj także:
REKLAMA
- "JDM: Japanese Drift Master". Nowa gra z polskiego studia
- Gry, które trzeba znać. Specjalna publikacja CD-Action
***
Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Goście: Marta Fijak i Artur Ganszyniec, autorzy książki "Jak i dlaczego tworzymy gry"
Data emisji: 22.09.2024
Godzina emisji: 20.32
PR24/ka/kmp
REKLAMA