Kobieta w świecie wielkiego biznesu
Do tej pory panowało przekonanie, że świat wielkiego biznesu należy tylko dla mężczyzn. Tymczasem kobiety zdobywają tam coraz silniejszą pozycję. – Bardzo cenną cechą kobiet w dynamicznym świecie biznesu jest ich otwartość – stwierdziła w Polskim Radiu 24 Iwona Golonko z Uczelni Łazarskiego.
2015-02-08, 14:44
Posłuchaj
Wielu o nim marzy, ale niewielu osiąga sukces. Własny biznes pozwala na niezależność i elastyczność w kształtowaniu własnej ścieżki kariery. Na światowym rynku przedsiębiorstw wciąż dominują mężczyźni, ale coraz liczniejszą grupę zaczynają stanowić także kobiety.
Psycholog Iwona Golonko wskazała w Polskim Radiu 24, że start w biznesie jest identyczny i dla kobiet, i dla mężczyzn, ale sukces zależy od osobowości danej osoby. Ekspertka dodała, że w dynamicznym świecie biznesu kobiety dysponują cechami, które ułatwiają im skuteczne działanie na rynku.
– Zarządzanie to interakcja z innymi ludźmi, co przychodzi o wiele łatwiej kobietom. Mają one większą zdolność do przyznawania się do niekompetencji i pytania o poradę. W dzisiejszych czasach, przy bardzo szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, nie jesteśmy w stanie być wszechwiedzący. Otwartość na wiedzę innych jest bardzo cenną cechą – wyjaśniała gość PR24.
Ekspertka zwróciła jedocześnie uwagę, że kobiety wchodząc do świata biznesu często chcą przyjąć przywileje, które do tej pory przysługiwały mężczyznom.
REKLAMA
– Im wyżej idziemy w hierarchii społecznej, tym bardziej zanikają żeńskie końcówki, jak np. profesorka, prezeska. Prawdą jest, że kobiet w świecie wielkiego biznesu wciąż jest niewiele. Inna sprawa, że kobiety wchodząc do tego męskiego świata, często zupełnie nieświadomie chcą zdobyć część przywilejów przysługujących mężczyznom – mówiła Iwona Golonko.
Polskie Radio 24/gm
REKLAMA