Znieważenie pamięci? Kontrowersyjna reklama niemieckiej marki motoryzacyjnej

Zdecydowany sprzeciw i oburzenie polskich internautów po publikacji zdjęcia nowego modelu samochodu jednego z niemieckich koncernów. Co było powodem wzburzenia? Pomnik Powstania Warszawskiego jako tło fotografii prezentującej auto. Czy współczesna reklama ma jakiekolwiek ograniczenia?

2017-06-03, 17:30

Znieważenie pamięci? Kontrowersyjna reklama niemieckiej marki motoryzacyjnej
Pomnik Powstania Warszawskiego w Warszawie. Foto: wikipedia.org

Posłuchaj

03.07.17 Maciej Świrski: zdjęcie samochodu jest symbolem tego, jaki problem z polską wrażliwością mają Niemcy
+
Dodaj do playlisty

Pomnik Powstania Warszawskiego upamiętnia powstańców z 1944 roku, którzy oddali życie za ojczyznę, zmagając się z niemieckim okupantem. To właśnie przy tym monumencie firma zdecydowało się na sesję fotograficzną dla jednego ze swoich nowych samochodów. Pomysł ten spotkał się z głośnym sprzeciwem tych, którzy widzieli zdjęcie.

– Mamy tu do czynienia nie tyle z intencjonalną chęcią znieważenia uczuć Polaków, co z sytuacją, która niestety dotyka szerszą część środowiska marketingu. Mam tu na myśli wykorzenienie z polskiej tradycji i wrażliwości – powiedział Maciej Świrski, założyciel Reduty Dobrego Imienia.

Maciej Świrski podkreślił, że pomniki upamiętniające żołnierzy Armii Krajowej są dla mieszkańców naszego kraju symbolem myślenia o niepodległej Polski. Dlatego wspomniane zdjęcie wywołało tak duże oburzenie. Podkreślił, że była to kompletna ignorancja ze strony producenta na to, co dla Polaków jest istotne w kwestii tożsamości historycznej i narodowej.

Ponadto w audycji Maciej Świrski w szerszy sposób omówił stosunek Niemców do pamięci o dramacie II wojny światowej, a także roli, jaka odegrali w niej Polacy.

REKLAMA

Polskie Radio 24/db

_____________________

Data emisji: 03.06.2017

Godzina emisji: 17:15

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej