Medialny wizerunek businesswoman
Każda businesswoman w mediach prezentuje się lepiej niż w rzeczywistości. Jest ładniejsza, mądrzejsza, osiąga łatwo sukcesy... Czy media poprawiają ten wizerunek kobiet? O tym w rozmowie z Dianą Siemieniec i Elżbietą Jeznach z magazynu „Businesswoman& Life”.
2014-11-30, 15:42
Posłuchaj
Media nie przedstawiają bardzo trudnych momentów w prowadzeniu businessu. Kobiety bowiem nie chcą, by społeczeństwo widziało ich gorsze momenty. Medialny wizerunek to zawsze pewnego typu kreacja – twierdzi Diana Siemieniec, dyrektor ds. klientów kluczowych magazynu „Businesswoman& Life”.
– W mediach pokazywany jest efekt końcowy, czyli porażka lub sukces. Natomiast praca kobiety biznesu i właścicielki przedsiębiorstwa na co dzień jest bardzo wymagająca – powiedziała w Polskim Radiu 24 Elżbieta Jeznach, redaktor naczelna „Businesswoman& Life”.
Przełamując stereotypy
Przebojowość, stanowczość, mała emocjonalność to cechy tradycyjnie przypisywane mężczyznom. Są one jednak niezbędne w biznesie. Czy kobieta chcąca osiągnąć sukces zawodowy powinna wyzbywać się swojej kobiecości?
– Osobiście uważam, że nie powinno się odróżniać cech męskich i kobiecych w biznesie. Kobieta może być również stanowcza i silna, podobnie jak mężczyzna. Wiele też zależy od specyfiki danego biznesu. Kobiety, które zajmują się branżą beauty będą bardziej kobiece – mówiła Diana Siemieniec.
REKLAMA
– Nie można sobie wybrać cech męskich czy kobiecych. Jest to bowiem wpisane w naszą osobowość. Nie twierdziłabym, że zakładając firmę kobieta musi zdecydować się być twardą i silną. Jest to błędne podejście. Kiedy nie jesteśmy sobą, nie osiągniemy sukcesu – utrzymuje Elżbieta Jeznach.
PR24/Dominika Dziurosz-Serafinowicz
REKLAMA