Pokolenie Y wyzwaniem dla pracodawców
Pokoleniem Y nazywamy ludzi urodzonych w latach 1984-1997. Mają oni niezbyt dobry wizerunek. Uważani są za roszczeniowych, nielojalnych i leniwych. Wkrótce Ygreki stanowić będą jednak 75 proc. zasobów ludzkich w organizacjach. Obraz pracowników ma zmienić startująca właśnie kampania świadomościowa „#jestemYgrekiem. nie jestem leniem”.
2015-04-24, 16:16
Posłuchaj
Kampania „#jestemYgrekiem. nie jestem leniem.” prezentuje młodych ludzi jako wartościowych i pełnych potencjału pracowników, podchodzących z pełnym zaangażowaniem zarówno do kwestii budowania kariery, jak i do swoich pasji.
– Generacja Ygrek jest wyzwaniem dla pracodawców. Są to osoby, które mają całkowicie inne wartości i potrzeby niż ich poprzednicy. Są to rzeczywiście osoby, które wiedzą czego chcą i dla których praca sama w sobie nie jest wartością, a środkiem do tego, by uzyskać zadowolenie w życiu i móc realizować swoje pasje. Pracodawcy i firmy muszą się do nich dostosować – powiedział w Polskim Radiu 24 Łukasz Trzeszkowski, mecenas kampanii „#jestemYgrekiem. nie jestem leniem.”
Kampania ma też na celu zachęcenie szerokiego grona pracodawców do otwartej postawy wobec Ygreków i budowania z nimi relacji, które już na etapie staży i praktyk oparte będą na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu.
– Na stażach ci ludzie dali się poznać od jak najlepszej strony. Wiedzą, że mają ogromną wartość. Są to osoby, które lubią wyzwania. Dzięki zindywidualizowaniu mają świeże podejście do zagadnień – mówiła Agnieszka Szefler, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
REKLAMA
Polskie Radio24/dds
REKLAMA