Banki rozpoczynają „strzyżenie” klientów

Za usługi bankowe płacimy coraz więcej. Pięć banków poinformowało na początku stycznia, że następują u nich zmiany w tabelach opłat. Podrożeje prowadzenie kont, karty, wypłaty z bankomatów i obsługa w placówkach. O tym, z czego wynikają te podwyżki mówił Paweł Majtkowski, główny analityk Wolfs Private Equity.

2017-01-23, 14:51

Banki rozpoczynają „strzyżenie” klientów
mat. ilustracyjne. Foto: SLAWOMIR MIELNIK / NOWA TRYBUNA OPOLSKA

Posłuchaj

23.01.17 Paweł Majtkowski: Podnoszenie opłat bankowych jest o tyle łatwiejsze, że Polacy niechętnie zmieniają swoje instytucje finansowe.
+
Dodaj do playlisty

Zdaniem gościa audycji, początek roku to czas, kiedy podwyżek w bankach zwykle jest więcej. Zdaniem Pawła Majtkowskiego, to z czym mamy teraz do czynienia, to druga fala związana z wprowadzeniem podatku bankowego w roku 2016.

- W minionym roku bankowcy pracowali nad poprawą efektywnością działania swoich placówek i chcieli „wycisnąć” ze swojego biznesu jak najwięcej. Były zwolnienia i cięcia kosztów. Teraz rezerwy zwiększania efektywności zmniejszyły się i pozostało jedynie „strzyżenie” klientów – tłumaczył analityk.

Zdaniem eksperta, mniejsze możliwości podnoszenia opłat w latach ubiegłych wynikały z większej konkurencji miedzy bankami. - Motorem konkurencji były głównie banki średnie, które starały się pozyskiwać nowych klientów, a tym samym oferowały lepsze warunki. Teraz w wyniku konsolidacji, takich placówek jest mniej, a ich chęć konkurowania również zmalała – dodał Paweł Majtkowski.

Gospodarzem audycji był Grzegorz Sadowski.

REKLAMA

Polskie Radio 24/kawa

_____________________

Data emisji: 23.01.17

Godzina emisji: 13.45

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej