Banki rozpoczynają „strzyżenie” klientów
Za usługi bankowe płacimy coraz więcej. Pięć banków poinformowało na początku stycznia, że następują u nich zmiany w tabelach opłat. Podrożeje prowadzenie kont, karty, wypłaty z bankomatów i obsługa w placówkach. O tym, z czego wynikają te podwyżki mówił Paweł Majtkowski, główny analityk Wolfs Private Equity.
2017-01-23, 14:51
Posłuchaj
Zdaniem gościa audycji, początek roku to czas, kiedy podwyżek w bankach zwykle jest więcej. Zdaniem Pawła Majtkowskiego, to z czym mamy teraz do czynienia, to druga fala związana z wprowadzeniem podatku bankowego w roku 2016.
- W minionym roku bankowcy pracowali nad poprawą efektywnością działania swoich placówek i chcieli „wycisnąć” ze swojego biznesu jak najwięcej. Były zwolnienia i cięcia kosztów. Teraz rezerwy zwiększania efektywności zmniejszyły się i pozostało jedynie „strzyżenie” klientów – tłumaczył analityk.
Zdaniem eksperta, mniejsze możliwości podnoszenia opłat w latach ubiegłych wynikały z większej konkurencji miedzy bankami. - Motorem konkurencji były głównie banki średnie, które starały się pozyskiwać nowych klientów, a tym samym oferowały lepsze warunki. Teraz w wyniku konsolidacji, takich placówek jest mniej, a ich chęć konkurowania również zmalała – dodał Paweł Majtkowski.
Gospodarzem audycji był Grzegorz Sadowski.
REKLAMA
Polskie Radio 24/kawa
_____________________
Data emisji: 23.01.17
Godzina emisji: 13.45
Polecane
REKLAMA