Radny przyjazny obywatelowi

W rok po wyborach samorządowych Fundacja Batorego sprawdziła, czy wybrani urzędnicy dobrze wywiązują się ze swoich obowiązków. W Magazynie Samorządowym Zofia Nawrocka z Fundacji Batorego mówiła, jak wygląda kontakt radnych z obywatelami gminy.

2016-01-26, 12:54

Radny przyjazny obywatelowi
Radni Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego podczas głosowania. Foto: wikipedia.org/Kancelaria Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego

Posłuchaj

26.01.16 Zofia Nawrocka: „ Gminy uczą się dostępności dla obywatela (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Lokalni aktywiści i aktywistki wyszukiwali informacje o godzinach dyżurów wybranych radnych, burmistrzów lub prezydentów miast. Następnie odwiedzali ich w miejscach dyżurowania bez zapowiedzi. Pozytywnym zakończeniem odwiedzin było wręczenie sprawdzanej osobie „Świadectwa dostępności”. W przypadku nieobecności lub niepodania godzin dyżurów, aktywiści i aktywistki wieszali na drzwiach gabinetu uwagę w dzienniczku, z prośbą o kontakt i usprawiedliwienie.

Zofia Nawrocka z Fundacji Batorego zwróciła uwagę w Polskim Radiu 24, że z dostępnością radnych dla obywateli jest coraz lepiej.

– Akcja sprawdzająca radnych wyszła bardzo pozytywnie. Z około 40 przedstawicieli władz tylko jeden otrzymał wpis do dzienniczka. Radni poważnie traktują swoje obowiązki i jest to bardzo dobra tendencja. Gminy uczą się dostępności dla obywatela – powiedziała ekspert.

Więcej o coraz lepszych kontaktach radnych z obywatelami w całej rozmowie.

Polskie Radio 24/gm/wj

Polecane

Wróć do strony głównej