Afera „Dieselgate”. Będą rekompensaty dla klientów?
Komisja Europejska stwierdziła, że spółka Volkswagen powinna zrekompensować konsumentom straty poniesione w wyniku tak zwanej afery spalinowej. Sam koncern nie chce wypłacać odszkodowań europejskim klientom, choć jak zauważył w Świecie w Południe Piotr Bodył-Szymala, ekonomista i prawnik, amerykańscy konsumenci otrzymali tego typu rekompensatę.
2017-08-03, 13:52
Posłuchaj
Zarząd VW AG odrzucił możliwość wypłaty odszkodowań dla niemieckich kierowców za straty poniesione w efekcie nielegalnych manipulacji w oprogramowaniu aut z silnikami wysokoprężnymi. Tymczasem, jak wskazywał gość PR24, amerykańscy konsumenci zostali potraktowani w inny sposób.
– Tamtejsi klienci Volkswagena mogli liczyć na 1000 dolarów w programach lojalnościowych. Oprócz tego, każdy, kto zdecydował się wymienić stary samochód na nowy, otrzymywał 2000 tysiące dolarów zniżki – relacjonował w Polskim Radiu 24 Piotr Bodył-Szymala. – Dodatkowo Volkswagen zapłacił w USA karę o wysokości 4,3 miliarda dolarów – wskazywał ekspert, zauważając przy tym, że łączne straty koncernu, związane z „Dieselgate”, szacowane są nawet na 25 miliardów dolarów.
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem programu był Adrian Bąk.
REKLAMA
Polskie Radio 24/IAR
Świat w Południe w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
__________________
Data emisji: 3.08.17
REKLAMA
Godzina emisji: 12.45
REKLAMA