„Widzialni. Pełnosprawni” – akcja przełamująca stereotypy
Fundacja Grupy PKP prowadzi kampanię społeczną „Widzialni. Pełnosprawni”. W ramach inicjatywy organizowane są m.in. happeningi na sześciu polskich dworcach. O akcji w Polskim Radiu 24 mówiła Katarzyna Kucharek z Fundacji Grupy PKP.
2017-08-05, 13:05
Posłuchaj
Według Badań Aktywności Ekonomicznej Ludności, mniej niż 27 procent osób z niepełnosprawnością jest aktywnych zawodowo. – Nadal jest bardzo duża rzesza ludzi bezrobotnych w tej grupie. Ci ludzie chcieliby podejmować pracę. Jednak ciągle boimy się, jako społeczeństwo, nawiązywać kontakt z niepełnosprawnymi – wskazywała na naszej antenie Katarzyna Kucharek.
Gość PR24 podkreślała, że Fundacja Grupy PKP, właśnie poprzez kampanię „Widzialni. Pełnosprawni” chce zmienić postawy społeczne. – Chcemy zwrócić uwagę na problemy niepełnosprawnych. Chcemy w pewnym stopniu ocieplić ich wizerunek, oswoić społeczeństwo z takimi osobami – mówiła przedstawicielka organizacji.
Pierwszy etap akcji to kampania informacyjno-promocyjna. W jej ramach odbywają się happeningi na sześciu dworcach kolejowych: 4 sierpnia na dworcu Poznań Główny, Gdynia Główna (piątek, 11.08), Kraków Główny (piątek, 18.08), Łódź Fabryczna (piątek, 25.08), Bydgoszcz Główna (czwartek, 31.08), Warszawa Centralna (piątek, 8.09).
Podczas happeningów Fundacja Grupy PKP chce pokazać, że osoby z niepełnosprawnościami mają takie same pasje, marzenia, umiejętności jak inni. Na uczestników wydarzenia czekają nagrody, materiały informacyjne oraz konkursy.
REKLAMA
Więcej w całej rozmowie.
Polskie Radio 24/widzialnipelnosprawni.pl
____________________
Data emisji: 5.08.17
Godzina emisji: 12.15
REKLAMA