"Coraz większa skuteczność wdrażania takich projektów". Dr inż. Kamieniecki o innowacyjności w Polsce

2021-05-06, 22:00

"Coraz większa skuteczność wdrażania takich projektów". Dr inż. Kamieniecki o innowacyjności w Polsce
Wojciech Kamieniecki . Foto: PAP / Marcin Obara

- Sytuacja zmienia się krok po kroku. Poprawa w tej kwestii jest widoczna z jednej strony po nakładach, które są kierowane na rozwijanie projektów B+R, a z drugiej strony, po skuteczności ich wdrażania, komercjalizacji i potem rozpowszechnianiu szeroko dostępności tych projektów na rynku - powiedział w Polskim Radiu 24 dr inż. Wojciech Kamieniecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. 

"Jak korzystnie sfinansować innowacje B+R w biznesie?" - to jeden z paneli dyskusyjnych Kongresu 590. W Polsce przez wiele lat o innowacyjnych projektach mówiono, że z wymyślaniem innowacji w naszym kraju nie jest źle. Gorzej jest natomiast z wprowadzaniem ich w życie tak, żeby przynosiły zyski. 

Powiązany Artykuł

energia odnawialna1200.jpg
Transformacja energetyczna jednym z tematów Kongresu 590

- Po części tak to cały czas u nas w kraju wygląda. Niemniej sytuacja w tej kwestii zmienia się krok po kroku. Poprawa w tym zakresie jest widoczna z jednej strony po nakładach, które są kierowane na rozwijanie projektów B+R, a z drugiej strony po skuteczności ich wdrażania, komercjalizacji i potem osiąganiu tego efektu skali, czyli rozpowszechniania szeroko dostępności tych projektów na rynku, w gospodarce - powiedział Wojciech Kamieniecki. 


Posłuchaj

dr inż. Wojciech Kamieniecki o innowacjach w biznesie (Temat dnia) 12:22
+
Dodaj do playlisty

 

Jak zaznaczył, "jest jednak kilka barier". - Pierwszą z nich jest bojaźń przedsiębiorców przed włożeniem dużej ilości środków w reklamę, w marketing - w takie działania, które na pewno pochłoną pieniądze, a nie wiadomo na ile zdołają się one zwrócić w postaci zwiększenia sprzedaży - podkreślił dyrektor. 

- Jeżeli ma się produkt, jeżeli się z sukcesem zakończyło badania i ten produkt jest rzeczywiście innowacyjny i jest szansa, żeby w oparciu o niego wybudować sobie przewagę konkurencyjną na rynku, to potrzebna jest jeszcze kolejna ścieżka finansowania, która będzie mogła ten produkt wypromować. Wiadomo, że coś, co jest innowacyjne nie ma odpowiednika i w wielu przypadkach musi zostać zwrócona uwaga na to, że coś takiego jest dostępne. Musi być też wykreowana potrzeba zakupu tego produktu - stwierdził Wojciech Kamieniecki. 

Więcej w nagraniu.

* * *

Audycja: "Temat dnia"
Prowadzi: Krzysztof Grzybowski
Gość: dr inż. Wojciech Kamieniecki (dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju) 
Data emisji: 06.05.2021
Godzina emisji: 20.33

bartos

Polecane

Wróć do strony głównej