Pogotowie Konsumenckie: Reklamowanie produktów finansowych
W najnowszym wydaniu Pogotowia Konsumenckiego na antenie Polskiego Radia 24 rozmawialiśmy o reklamowaniu usług finansowych. Naszym gościem był Bartosz Wyżykowski z Biura Rzecznika Finansowego.
2017-10-26, 21:00
Posłuchaj
W 2016 roku do Rzecznika Finansowego, w kontekście działalności sektora bankowo-kapitałowego, trafiło prawie 4 tysiące wniosków o interwencję. Ponad 80 procent z nich dotyczyło banków. Jak wskazywał w PR24 Bartosz Wyżykowski, w 2017 roku utrzymuje się podobna skala próśb. Ekspert podkreślił, że tak wysoki odsetek skarg dotyczących banków wynika przede wszystkim z ich szerokiego spektrum działalności.
– Firmy pożyczkowe oferują jedynie kredyty konsumenckie, a banki mają także rachunki, lokaty czy kredyty hipoteczne – wyjaśniał gość Pogotowia Konsumenckiego. Przedstawiciel Biura Rzecznika Finansowego zaznaczył jednocześnie, że najwięcej skarg dotyczy kredytów konsumenckich.
– Z jednej strony są to zażalenia dotyczące samej treści umowy. Konsumenci wskazują przy tym m.in. na to, że instytucje finansowe mogą w nieuczciwy sposób kształtować prawa i obowiązki konsumenta – mówił Bartosz Wyżykowski, dodając jednak, że w tej kwestii, w ostatnich latach, dużo zmieniło się na lepsze. – Z drugiej strony, mamy również skargi dotyczące samego wykonania umowy. Pojawiają się wątpliwości, co do naliczonych odsetek czy rozliczenia prowizji – dodawał ekspert.
Więcej w całej audycji.
REKLAMA
Gospodarzem programu była Elżbieta Szczerbak.
Polskie Radio 24/zz
____________________
Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
REKLAMA
Data emisji: 26.10.17
Godzina emisji: 20.35
REKLAMA