Paweł Lewandowski: kultura jest świetnym nośnikiem polskiej marki
- Kultura jest świetnym nośnikiem polskiej marki i najlepiej jest się promować przy polskiej kulturze. Kultura pozwala przełamywać lody i nawiązywać lepsze relacje. Pokazuje osobną duszę i pewne wartości, z którymi przyjeżdża biznes - powiedział obecny na Kongresie 590 w Jasionce wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego, Paweł Lewandowski.
2019-10-08, 09:19
Posłuchaj
- Kultura sama w sobie jest także produktem, który można sprzedawać. Wspieramy różne designerskie rzeczy. Polska jest w ścisłej czołówce, jeżeli chodzi o produkcję gier komputerowych, także opartych o polską kulturę, np. gra "Wiedźmin" oparta na adaptacji książki. Amerykańskie filmy pokazują jakie są USA i różne aspekty tamtejszego życia, także kulturę i miejsca. Dzięki temu ludzie powielają pewne modele zachowań, stąd filmy są ważne do tego, aby promować polską markę - zaznaczył.
Powiązany Artykuł
Piotr Gliński: bezpośrednio wzmocniliśmy instytucje kultury
"Polska wspiera artystów w bardzo szeroki sposób"
Jak podkreślił wiceminister,"Polska wspiera artystów w bardzo szeroki sposób. Mają oni równy dostęp do środków, a ograniczenia wynikają z nakazów unijnych. Państwowych środków nie może być więcej niż 50 proc. w danej produkcji filmowej. Osiągamy ten próg w prawie każdej produkcji, a do wielu z nich dorzucają się spółki skarbu państwa, choć ich wsparcie się tu nie wlicza".
- Staramy się stworzyć takie mechanizmy, aby zachęcać ludzi o nastawieniu komercyjnym, aby tworzyli dzieła kulturowe, by promować polską kulturę na świecie i w Europie - dodał.
Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.
REKLAMA
Polskie Radio 24/pkr
* * *
Audycja: "Towarzystwo Niepokornych"
Prowadzący: Jan Ruman, Arkadiusz Gołębiewski, Paweł Nowacki
REKLAMA
Data emisji: 07.10.2019
Godzina emisja: 23:06
Polecane
REKLAMA