Spór na linii Francja-Google. Światowy gigant otrzymał 500 mln euro kary
Francuski urząd ds. konkurencji po raz kolejny ukarał światowego giganta. Jak poinformował we wtorek, ukarał firmę Google grzywną w wysokości 500 mln euro za brak negocjacji "w dobrej wierze" z wydawcami prasy w sprawie wynagrodzenia należnego wydawcom za reprodukcję ich treści. To kolejna kara na giganta, nałożona w tym roku przez francuski urząd.
2021-07-13, 11:01
- Jest to największa grzywna, jaką kiedykolwiek nałożył Urząd Ochrony Konkurencji za niewykonanie jednej z jego decyzji - powiedziała szefowa urzędu Isabelle De Silva, przedstawiając decyzję mediom.
Urząd nakazał również firmie Google "przedstawić ofertę wynagrodzenia za bieżące wykorzystanie ich chronionych treści" wydawcom i agencjom informacyjnym, pod groźbą "kary grzywny do 900 tys. euro za każdy dzień zwłoki", a co najmniej 300 tys. euro - podaje agencja AFP.
Google rozczarowany decyzją Francji, twierdzi, że działał "w dobrej wierze"
- Firma Google wyraziła rozczarowanie wtorkową decyzją francuskiego urzędu ds. konkurencji. Rzecznik firmy powiedział, że Google działał "w dobrej wierze" przez cały proces negocjacji.
- Jesteśmy bardzo rozczarowani tą decyzją, ponieważ przez cały okres negocjacji działaliśmy w dobrej wierze. Ta grzywna nie odzwierciedla podjętych wysiłków ani rzeczywistości korzystania z treści wiadomości na naszej platformie" - powiedział agencji AFP rzecznik Google.
Powiązany Artykuł
"Cenzurowanie narodu". Trump złożył pozew przeciw Twitterowi, Facebookowi i Google
- Decyzja ta dotyczy głównie negocjacji, które miały miejsce między majem a wrześniem 2020 r. Od tego czasu kontynuujemy współpracę z wydawcami i agencjami informacyjnymi, aby znaleźć wspólną płaszczyznę – tłumaczył rzecznik.
REKLAMA
W czerwcu Google ukarany za faworyzowanie własnych usług w reklamach online
To kolejna kara francuskiego urzędu ds. konkurencji nałożona na światowego giganta. 7 czerwca ukarał on Google grzywną 220 milionów euro, za nadużywanie dominującej pozycji na rynku serwerów reklamowych dla wydawców stron internetowych i aplikacji mobilnych.
Urząd zauważył, że Google przyznał preferencyjne traktowanie swoich zastrzeżonych technologii oferowanych pod marką Google Ad Manager, zarówno w odniesieniu do funkcjonowania serwera reklamowego DFP (który umożliwia wydawcom witryn i aplikacji sprzedawanie swojej przestrzeni reklamowej), jak i swojej platformy sprzedaży SSP AdX.
Polskie Radio 24, PAP, jk
REKLAMA