Banki myślą o rozwoju produktów, ale zwijają sieć placówek i doradców
Polskie banki szybko reagują na zmieniające się warunki i otoczenie na rynku finansowym, w tym na rozwój bankowości internetowej i mobilnej. Stąd myśląc o rozwijaniu nowych produktów, zamierzają zmniejszyć sieć placówek, oraz doradztwo.
2015-01-17, 10:37
Posłuchaj
Przedstawiciele banków z Polski są większymi optymistami niż przedstawiciele banków z całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
Kierunek rozwoju: więcej produktów i budowa relacji z klientami
Zdaniem 57% banków działających na polskim rynku przychody w branży w 2015 roku wzrosną. Stąd planuje zwiększenie wydatków na rozwój produktów oraz rozwiązań typu customer experience - budujących dobre relacje z klientami– wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą KPMG.
I o tym z Marcinem Podsiadłym, dyrektorem w departamencie audytu instytucji finansowych KPMG rozmawia Dominik Olędzki.
Internet wypiera placówki i doradców
Jednak istnieją także obszary, w których dość duży odsetek respondentów planuje zmniejszyć wydatki.
REKLAMA
Blisko trzy czwarte (71%) przedstawicieli badanych banków z Polski twierdzi, że planowane jest zmniejszenie wydatków na sieć dystrybucji. Mniej niż jedna trzecia (29%), chce zmniejszyć także wydatki na doradztwo.
Dominik Olędzki, jk
REKLAMA
Polecane
REKLAMA