Rynek lodów w Polsce wciąż się rozwija

Spożycie lodów w Polsce to około 4 l na osobę. Dla porównania w Szwecji, Finlandii czy Norwegii, czyli krajach, w których panują jeszcze mniej sprzyjające warunki pogodowe, spożycie lodów przekracza 10 l na osobę.

2015-08-03, 09:30

Rynek lodów w Polsce wciąż się rozwija
Lody - przysmak najmłodszych i tych trochę starszych. Foto: Pixabay (Domena publiczna)

Posłuchaj

Rynek lodów w Polsce dynamicznie się rozwija, mówi w Porannych Rozmaitościach Radiowej Jedynki, Nina Piątkowska z firmy badawczej Nielsen. /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

- Rynek lodów w Polsce jest wart ponad 1 mld 600 tys. złotych i jest to rynek, który się rozwija, jest to kategoria, która rośnie. Na nią składają się zasadniczo dwie makro kategorie, lody impulsowe i lody familijne, obydwie podkategorie rosną, ale szybciej rozwija się strefa lodów familijnych. Lody impulsowe to lody, które możemy natychmiast spożyć, na przykład lody w rożku lody na patyku. Lody familijne to opakowania litrowe, jak również multipaki lodów impulsowych – mówi Nina Piątkowska z firmy badawczej Nielsen.

Lody odgrywają też rolę w handlu zagranicznym. Wartość ich eksportu stanowi około 16 proc. wartości sprzedaży detalicznej w kraju. Lody z Polski trafiają głównie do Czech, na Węgry, Litwę, Łotwę i do Estonii.

Elżbieta Mamos

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej