Czy nadążamy za nowymi technologiami? Potrzebna jest edukacja

Wydaje się, że korzystamy z nich od zawsze. Tymczasem smartfony bez których wiele osób nie wyobraża sobie dziś życia pojawiły się na rynku zaledwie 7-8 lat temu. Tablety 5 lat temu. Ostatnia dekada to w rozwoju nowych technologii cała epoka.

2015-10-19, 20:05

Czy nadążamy za nowymi technologiami? Potrzebna jest edukacja
Potrzebna jest kompleksowa edukacja w kierunku odpowiedzialnego korzystania z Internetu. Foto: Pixabay.com

Posłuchaj

O rozwoju Internetu, i w związku z tym potrzebnej edukacji, w Polskim Radiu 24 mówi, Daria Drabik z Fundacji Orange. /Krzysztof Rzyman, Naczelna Redakcja Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

To także okres w którym Internet zagościł na stałe w domach Polaków mówi Daria Drabik z Fundacji Orange.

30 procent polaków nie ma dostępu do Internetu

- W 2005 roku tylko 40 procent społeczeństwa miało dostęp do Internetu, dziś prawie 70 procent deklaruje, że w ich domu jest Internet – mówi.

- Trudno sobie wyobrazić, że aż 1/3 Polaków, w ogóle nie korzysta z Internetu. 23 procent, nie ma dostępu do Internetu, natomiast 8 procent ten dostęp ma, ale mówi, że jest im nie potrzebny – dodaje.

- Te zmiany w ciągu ostatnich 10 lat następowały bardzo szybko. Powstaje pytanie: czy udaje nam się za nimi nadążyć? – pyta gość.

REKLAMA

Należy edukować

- Wszyscy tworzymy Internet, umiejętność odsiewania wiarygodnych i niewiarygodnych informacji jest bardzo istotna. W szkołach nie ma programu kompleksowej edukacji medialnej, oczywiście ona jest wprowadzana w pewnym zakresie, ponieważ rzeczywistość tego wymaga. Natomiast, ważne jest, aby taką edukację prowadzić w sposób bardziej zorganizowany – tłumaczy gość.

- Ważne jest aby przygotować młodych ludzi do mądrego korzystania z Internetu. To robimy w ramach programu „Mega Misja”, który wystartował w październiku, jest to program skierowany do świetlic szkolnych, i polega na tym, że dzieci, które przebywają na świetlicy, pod opieką wychowawców, pracując w grupie zyskują nowe umiejętności – mówi Daria Drabik z Fundacji Orange.

Są to umiejętności, które pomagają im mądrze i świadomie korzystać z Internetu. Nie uczymy dzieci technicznej obsługi urządzeń, nie uczymy korzystania z konkretnych programów, ale kształtujemy pewne postawy, w taki sposób, aby dzieci korzystały z Internetu z pożytkiem dla siebie i dla innych – dodaje.

Jak wynika z przeprowadzonego przez Fundację Orange badania "Postrzeganie Internetu i nowych technologii w Polsce" Internet najsilniej wpłynął na zdobywanie wiedzy i informacji (53 proc. badanych), załatwianie spraw finansowych (44proc.) oraz komunikację ze znajomymi i rodziną (42proc).

REKLAMA

Krzysztof Rzyman, fko

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej