Wygryzamy Chińczyków z amerykańskiego rynku bombek
Na amerykański rynek trafia ok. 40-50 proc. polskiego eksportu szklanych ozdób choinkowych. Nasi producenci coraz skuteczniej walczą w Stanach Zjednoczonych z wytwórcami z Chin.
2017-12-28, 10:37
Jednym z największych polskich producentów bombek na choinkę jest firma Vitbis ze Złotoryi, której wyroby są od lat obecne na amerykańskim rynku. Jako masowy producent firma skutecznie konkuruje z Chinami w dziedzinie tego typu ozdób. Zainteresowanie polskimi bombkami są zwłaszcza duże sieci sklepów.
Made in Poland kontra made in China
„Amerykanie zwiększają sprzedaż bombek z Europy. Uciekają od swoich tradycyjnych wzorów. Testują nowe i biorą od nas chętnie nawet rzeczy, które znajdują się dopiero w fazie rozwoju” – powiedział dyrektor ds. eksportu w firmie Vitbis Błażej Prus i dodał: „Dla amerykańskiego klienta towar pochodzący z Europy, z Polski, jest produktem markowym. De facto wygryzamy Chińczyków”.
Na amerykańskim rynku świetnie radzą sobie także inni Polscy producenci ozdób choinkowych, w tym tacy, którzy produkują je na mniejszą skalę, ale oferują ozdoby bardzo wyszukane i kosztowne. One również podbijają amerykański rynek, choć są znacznie droższe.
Rośnie zainteresowanie
Producenci polskich bombek odnoszą spore sukcesy w amerykańskich dużych domach towarowych i sieciach handlowych nastawionych coraz bardziej na szkło europejskie. Dzięki temu rośnie także zainteresowanie polskimi ozdobami w sklepach z niższej półki.
REKLAMA
PAP, ak, NRG
REKLAMA