Konsumenckie nastroje na fali wznoszącej
Wskaźnik klimatu konsumenckiego TNS Consumer Index w styczniu 2018 r. miał wartość 6,4 pkt. W porównaniu do grudnia 2017 r. wzrósł o 2,3 pkt – wynika z badania firmy Kantar TNS.
2018-02-01, 15:43
Dodatnia wartość TNS Consumer Index oznacza przewagę odsetka ocen pozytywnych nad odsetkiem negatywnych. Składają się na niego dwa podwskaźniki: sytuacji ekonomicznej kraju oraz kondycji gospodarstw domowych.
Dobre oceny gospodarki
W stosunku do poprzedniego miesiąca wskaźnik postrzegania sytuacji ekonomicznej kraju wzrósł o 2,5 pkt i wyniósł 5,9 pkt. Kantar wskazuje, że na ten wzrost złożyły się: poprawa o 2 pkt. oceny obecnej sytuacji ekonomicznej w kraju oraz taka sama poprawa oceny zmian sytuacji ekonomicznej w kraju.
Polacy liczą na poprawę sytuacji finansowej
Natomiast wskaźnik optymizmu gospodarstw domowych poprawił się o 2,1 pkt do poziomu 7 pkt. Ocena zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego nie zmieniła się w porównaniu do zeszłego miesiąca. Wzrosło natomiast o 4 pkt proc. poczucie, że w kolejnym roku poprawi się sytuacja finansowa w polskich gospodarstwach domowych.
Kantar wskazuje, że styczniowy TNS Consumer Index jest dużo wyższy niż w poprzednich latach, ponieważ od dekady znajdował się po ujemnej stronie skali.
REKLAMA
PAP, ak, NRG
REKLAMA