Tłusty Czwartek nie musi być tłusty. Klienci szukają czegoś bardziej fit

2018-02-08, 11:30

Tłusty Czwartek nie musi być tłusty. Klienci szukają czegoś bardziej fit
Rośnie popularność mniej kalorycznych słodkości.Foto: PIXABAY

Wprawdzie tradycyjne wyroby cukiernicze, w tym pączki, dominują na naszym rynku, to rośnie zauważalnie popyt na mniej kaloryczne produkty, które uchodzą za zdrowsze i mniej tuczące.

– Tłusty czwartek kojarzy nam się z faworkami i pączkami. Pączek jest tradycyjnym produktem, który jest kupowany, chociażby jedną sztukę, bo trzeba zjeść, jednak klienci szukają czegoś innego. Bardziej fit – tłumaczy Michał Kleiber, doradca technologiczny Callebaut, ekspert programu „Szef dla Młodych Talentów” prowadzonego przez Markro Polska.

Mniej kalorii poszukiwane

Jak zauważa – coraz częściej konsumenci rezygnują z tradycyjnego jedzenia z danej okazji jak np. Tłusty Czwartek, zastępując je potrawami mniej kalorycznymi.

Kleiber dodał, że obecnie klienci bardzo często szukają produktów dietetycznych: lactose-free, sugar-free, gluten-free (…). Bardzo modne są tzw. monoporcje, czyli minimalistyczne ciasta w formie minitorcików. Coraz więcej cukierni i restauracji zaczyna wprowadzać te produkty, bo cieszą się one ogromnym powodzeniem.

portalspożywczy.pl, ak, NRG

Polecane

Wróć do strony głównej