Na rynku Forex traci od 70 do 80 procent klientów
Klienci firm forexowych wciąż skarżą się na tak zwany agresywny marketing - wynika z raportu przygotowanego przez Rzecznika Finansowego. Problemem są szczególnie firmy działające poza granicami Unii Europejskiej, które nie podlegają nadzorowi.
2018-03-26, 11:57
Posłuchaj
Według raportu w umowach między instytucjami a klientami wciąż są niejasne, nieprecyzyjne i zakazane zapisy. Autorzy raportu ostrzegają też, że inwestycje na platformie forexowej mogą zakończyś się utratą całego kapitału.
Wysokie ryzyko
W niektórych przypadkach straty mogą przekroczyć wpłacony kapitał. Utrata pieniędzy to głównie skutek wysokiego ryzyka inwestycyjnego w skomplikowanych produktach. Część pieniędzy pochłaniają też wysokie opłaty.
Uwaga na firmy spoza Unii
Przedstawiciele Rzecznika Finansowego wyjaśniają, że ochrona konsumenta zależy głównie od tego, gdzie znajduje się siedziba podmiotu, z którym klienci zawierają umowę. Najgorzej chronieni są ci, którzy zawierają umowę z podmiotem spoza Unii Europejskiej. Statystyki pokazują, że na rynku Forex traci od 70 do 80 procent klientów.
Więcej na ten temat powiemy dziś (26 03) na antenie radiowej Jedynki około 16 30.
REKLAMA
IAR, ak, NRG
REKLAMA