Rosną wymagania klientów wobec pieczywa. Szukamy "ciekawostek"
Jemy coraz mniej pieczywa, ale wybieramy je bardziej świadomie, zwracając większą uwagę na jego skład. Piekarnie jeśli chcą przetrwać na rynku muszą to brać pod uwagę.
2018-06-19, 07:59
Posłuchaj
Jak powiedziała na antenie radiowej Jedynki w rozmowie z Aleksandrą Tycner Zuzanna Putka-Twardowska - szefowa marketingu w firmie piekarniczo-cukierniczej "Putka" - zmienia się także sposób spożywania pieczywa. Np. częściej jadamy je w różnego rodzaju lokalach. Chleb - dodała - jest coraz częściej jedzony w towarzystwie i nie służy już wyłącznie do przygotowywania sobie kanapek.
Liczy się jakość
Jak powiedziała - pieczywo musi teraz mieć różne prozdrowotne dodatki. Coraz większy jest również popyt na pieczywo bezglutenowe - zauważyła.
Zdaniem Grzegorza Putki - dyrektora zarządzającego firmy "Putka" - liczba piekarni w Polsce spada, a rynek robi się coraz trudniejszy.
Co to jest dobre pieczywo?
Co jednak ciekawe konsumenci w Polsce wcale nie kupują najtańszych produktów, a głównie te dobrej jakości. Rośnie także zainteresowanie pieczywem nowym z różnego rodzaju dodatkami, a ludzie - jak powiedział Grzegorz Putka - "szukają takich ciekawostek".
REKLAMA
Dobre pieczywo to takie, które nadaje się do zjedzenia jeszcze kilka dni po jego zakupie.
Aleksandra Tycner, ak, NRG
REKLAMA