Rosną wymagania klientów wobec pieczywa. Szukamy "ciekawostek"

Jemy coraz mniej pieczywa, ale wybieramy je bardziej świadomie, zwracając większą uwagę na jego skład. Piekarnie jeśli chcą przetrwać na rynku muszą to brać pod uwagę.

2018-06-19, 07:59

Rosną wymagania klientów wobec pieczywa. Szukamy "ciekawostek"
Konsumenci szukają pieczywa coraz lepszego jakościowo.Foto: PIXABAY

Posłuchaj

Rynek piekarniczy w Polsce jest coraz trudniejszy. Polacy jedzą z roku na rok mniej pieczywa, za to większą uwagę zwracają na jego jakość. O tym na antenie radiowej Jedynki Aleksandra Tycner rozmawiała z przedstawicielami firmy piekarniczo-cukierniczej "Putka"
+
Dodaj do playlisty

Jak powiedziała na antenie radiowej Jedynki w rozmowie z Aleksandrą Tycner Zuzanna Putka-Twardowska - szefowa marketingu w firmie piekarniczo-cukierniczej "Putka" - zmienia się także sposób spożywania pieczywa. Np. częściej jadamy je w różnego rodzaju lokalach. Chleb - dodała - jest coraz częściej jedzony w towarzystwie i nie służy już wyłącznie do przygotowywania sobie kanapek.

Liczy się jakość

Jak powiedziała - pieczywo musi teraz mieć różne prozdrowotne dodatki. Coraz większy jest również popyt na pieczywo bezglutenowe - zauważyła. 

Zdaniem Grzegorza Putki - dyrektora zarządzającego firmy "Putka" - liczba piekarni w Polsce spada, a rynek robi się coraz trudniejszy.

Co to jest dobre pieczywo?

Co jednak ciekawe konsumenci w Polsce wcale nie kupują najtańszych produktów, a głównie te dobrej jakości. Rośnie także zainteresowanie pieczywem nowym z różnego rodzaju dodatkami, a ludzie - jak powiedział Grzegorz Putka - "szukają takich ciekawostek".

REKLAMA

Dobre pieczywo to takie, które nadaje się do zjedzenia jeszcze kilka dni po jego zakupie.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej