Spójna sieć połączeń drogowych coraz bliżej. Umowa na ostatni odcinek A1
Podpisano umowę na projekt i budowę ostatniego odcinka autostrady A1 z Piotrkowa Trybunalskiego do Kamieńska. W uroczystości wziął udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
2019-04-18, 14:40
Posłuchaj
Wykonawcą odcinka o długości 24,2 km jest firma Mirbud, a wartość kontraktu wynosi 857 mln zł. Wykonawca będzie miał 35 miesięcy na realizację przedsięwzięcia, w tym 10 miesięcy na opracowanie projektu. Termin wykonania prac budowlanych nie obejmuje okresów zimowych pomiędzy 15 grudnia a 15 marca.
- Możemy powiedzieć, że domknięcie kolejnego z kluczowych dla Polski korytarzy transportowych jest już na ostatniej prostej - podkreślił Andrzej Adamczyk.
Nowa autostrada powstanie w śladzie obecnej drogi krajowej nr 1 i będzie posiadła po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, co podniesie jej przepustowość o ok. 50% w stosunku do stanu obecnego. Droga będzie zrealizowana w technologii betonowej. W ramach inwestycji powstanie nowy węzeł autostradowy Kamieńsk oraz 24 obiekty inżynierskie, w tym 3 mosty, 4 przejścia dla zwierząt, 16 wiaduktów oraz 1 kładka dla pieszych.
REKLAMA
- Podpisana dziś umowa jest kolejnym krokiem do powstania w Polsce spójnej sieci połączeń drogowych łączących najważniejsze ośrodki w kraju - stwierdził wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Umowa na realizację A1 Piotrków Trybunalski – Kamieńsk finalizuje proces przygotowań do budowy całej autostrady A1, także jej kluczowego odcinka łączącego Warszawę i Łódź ze Śląskiem.
Od dziś w województwie łódzkim w budowie będzie 64 km tego jednego z najważniejszych w Polsce szlaków komunikacyjnych. W województwie śląskim realizowany jest odcinek A1 od granicy województwa łódzkiego do węzła Rząsawa o długości prawie 17 km, a prace przy budowie autostrady miedzy Częstochową a Pyrzowicami dobiegają końca.
Zakończenie budowy całej autostrady A1 będzie kolejnym etapem w realizacji planu budowy w Polsce spójnej sieci nowoczesnych szlaków komunikacyjnych, uwzgledniającej też połączenia na osi północ-południe.
Będzie to również kolejny korytarz transportowy usprawniający wymianę handlową w Europie Środkowej i podnoszący konkurencyjność polskich portów morskich.
IAR/PAP, ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA