Przyjazne Latanie już nie będzie przyjazne. Decyzja UOKiK

Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie zostało wykreślone z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich - poinformował UOKiK. Jak dodano, taką decyzję Urząd podjął na wniosek stowarzyszenia.

2019-06-19, 15:20

Przyjazne Latanie już nie będzie przyjazne. Decyzja UOKiK
Wszelkie klauzule, które mówią o niebotycznych karach umownych są niedozwolone . Foto: Shutterstock

Urząd przypomniał, że od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez przedsiębiorcę jego reklamacji, może rozwiązać spór polubownie. Postępowanie polubowne jest szybsze niż sądowe - trwa maksymalnie 90 dni i przeważnie jest bezpłatne.

UOKiK poinformował, że w tej chwili konsument może rozwiązać spór korzystając z pomocy jednego z dziesięciu podmiotów uprawnionych – zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Przykładowo prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zajmuje się rozstrzyganiem sporów telekomunikacyjnych i pocztowych, a rzecznik praw pasażera kolei przy Urzędzie Transportu Kolejowego - sporów z przewoźnikami kolejowymi.

Jak wynika z komunikatu, 14 czerwca br. z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zostało wykreślone Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie, a decyzja o wykreśleniu została wydana na wniosek stowarzyszenia.

Od kwietnia br. podmiotem uprawnionym do polubownego rozwiązywania sporów jest rzecznik praw pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.

PAP, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej