X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

PKP Intercity wybrało ofertę Stadler Polska na dostawę 12 pociągów

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2019 15:27
PKP Intercity wybrało ofertę Stadler Polska na dostawę - wraz ze świadczeniem usług utrzymania 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość kontraktu to ponad 1 mld zł - poinformowała kolejowa spółka.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Materiały prasowe, PKP Intercity

Kilka ofert

Przedmiotem postępowania przetargowego była dostawa fabrycznie nowych 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wraz z utrzymaniem przez okres 15 lat.

W ramach przetargu PKP Intercity otrzymało dwie oferty – złożoną przez konsorcjum firm PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz przez Stadler Polska. Ostatecznie przewoźnik zdecydował o wyborze oferty siedleckiego producenta, która jako jedyna spełniała kryteria cenowe przetargu. Przewoźnik planował przeznaczyć na zakup 12 nowych pociągów 1,025 mld zł brutto – wybrana oferta opiewała na 1,015 mld zł brutto.

Oferta złożona przez konsorcjum firm PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki miała wartość 1,171 mld zł.

Eksploatacja nadzorowana

- Zakup 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych to ważny krok ku uczynieniu polskiej kolei jeszcze bardziej nowoczesną. Przemyślane inwestycje taborowe to impuls do jej rozwoju, jak i motor napędowy dla gospodarki. Jest to również kolejny krok świadczący o naszej determinacji, aby dojść do celu, którym jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Zgodnie z warunkami zamówienia, dostawa pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Kolejne jednostki mają trafić do PKP Intercity w ciągu 48 miesięcy od podpisania kontraktu. Jednak zanim to nastąpi, dwie pierwsze jednostki będą poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 250 000 km).

Elektryczne zespoły trakcyjne, które dostarczy Stadler Polska, będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli na wykorzystanie pojazdów na zmodernizowanych szlakach kolejowych z zapewnieniem możliwie najatrakcyjniejszego czasu przejazdu.

Nowe pociągi na trasy międzywojewódzkie

Nowe pociągi będą przeznaczone do międzywojewódzkich przewozów pasażerskich. Wstępne plany zakładają skierowanie pojazdów na trasy Szczecin-Lublin, Szczecin-Kraków i Kraków-Lublin.

PKP Intercity posiada 20 składów EZT typu Pendolino, 20 składów typu Dart (zbudowanych przez Pesę) i 20 składów typu Flirt. Te ostatnie zbudowane zostały przez Stadlera. Ponadto w czerwcu spółka podpisała wartą blisko 275 mln zł brutto umowę na modernizację 14 "edyt", czyli pojazdów ED74, które planowo mają być wykorzystywane głównie na trasach Wrocław-Lublin i Wrocław-Kielce.

Po wypełnieniu umowy przez Stadler Polska PKP Intercity będzie dysponowało flotą 86 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

PAP, akg

Zobacz więcej na temat: PKP Intercity kolej pociągi
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Eksperci: wyższe odszkodowania za opóźnienia pociągów konieczne

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2018 16:01
Wypadki na przejeździe, usterki taboru, a nawet niepunktualne przybycie na miejsce pracy drużyn konduktorskich. To tylko niektóre z przyczyn opóźnień pociągów, które sprawiają, że pasażerowie nie docierają na miejsce na czas. Parlament Europejski chce, by kolejowe opóźnienia były traktowane podobnie jak w lotnictwie. – To konieczne – uważają eksperci.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Punktualność na kolei. Jest raport Urzędu Transportu Kolejowego

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2019 15:15
Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrosła do 88,5 proc. z 87,4 proc. w trzecim kwartale. O 6,2 tys. spadła liczba pociągów opóźnionych powyżej 5 minut, a ich czas opóźnienia zmalał średnio o prawie 2 minuty - podał Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Od dziś obowiązuje letni rozkład jazdy na kolei. Sprawdź, co się zmieni

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2019 01:00
Więcej połączeń do wakacyjnych miejscowości, wydłużone trasy niektórych pociągów i remonty, które powodują utrudnienia. Od północy na kolei obowiązuje letni rozkład jazdy.
rozwiń zwiń