Nowy przystanek kolejowy w stolicy. Duże ułatwienie dla mieszkańców
Na mapie komunikacyjnej Warszawy pojawi się nowy przystanek kolejowy. Od grudnia pasażerowie będą mogli korzystać z przystanku Warszawa – Targówek. Dziś z postępami na budowie mogli się zapoznać dziennikarze.
2021-08-04, 14:35
Przystanek jest usytuowany na nasypie kolejowym, niedaleko zajezdni autobusowej przy ulicy Stalowej na warszawskiej Pradze Północ. Kilkaset metrów od przystanku jest stacja metra "Szwedzka". Kolejarze argumentują, że mieszkańcy Targówka i Pragi będą mogli, bez konieczności podróży w stronę centrum stolicy, korzystać z kolei.
W grudniu możliwości te będą jednak niewielkie. Pociągi dalekobieżne jadące w stronę Trójmiasta na tym przystanku nie zatrzymają się. Warszawska SKM na razie omija tę trasę ze względu na remont dworca Warszawa-Zachodnia i całej linii średnicowej. Z tego powodu składy miejskiej kolei jeżdżą linią obwodową. Jedynym przewoźnikiem, który planuje postój na przystanku Warszawa-Targówek są Koleje Mazowieckie. Tyle, że będzie to prawdopodobnie jeden pociąg na godzinę. Zwiększenie częstotliwości na razie nie jest możliwe ze względu na to, że przewoźnicy zarówno ci dalekobieżni, jak i aglomeracyjni mają do dyspozycji jedynie da tory.
Powiązany Artykuł
Kolej wraca do gry - rośnie liczba pasażerów i ilość przewożonych towarów
Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych zapewniają jednak, że w planach jest budowa dwóch dodatkowych torów, które będą przeznaczone właśnie dla ruchu lokalnego.
Podkreślają też, że przystanek Warszawa – Targówek został już dostosowany pod przyszłe tory. Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel zapewnił, że tory te powinny powstać w ciągu kilku lat. W planach jest też budowa wygodnego dojścia z pobliskiej stacji metra na przystanek kolejowy. W tej chwili konieczne jest przejście ulicą, którą jeżdżą samochody.
REKLAMA
Budowa przystanku realizowana jest w ramach projektu "Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa Gdańska-Mińsk Mazowiecki". Wartość prac związanych z przystaniem 27,3 milionów zlotych. Wartość całego projektu to ponad 172 miliony złotych. Prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
IAR/Aleksander Pszoniak, PR24, akg
REKLAMA