Nieudane wakacje? Można je zareklamować
Choć coraz częściej sprawdzamy biura podróży i czytamy podpisywane umowy, to jednak wielu turystów nie wie, że może reklamować także wycieczki objęte specjalnymi promocjami.
2013-07-02, 10:38
Posłuchaj
Jak to zrobić wyjaśnia gość porannego programu Polskiego Radia Katowice, Katarzyna Kielar rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach.
Według niej, konsument zawsze ma prawo do złożenia reklamacji jeśli nie jest zadowolony z danej usługi lub pominięto jakąś część programu wycieczki. Kielar podkreśla, że powinniśmy otrzymać dokładnie to, co zostało zawarte w umowie z biurem podróży.
- Jeśli wycieczka nie spełnia standardów opisanych w umowie, warto zebrać dokumentację, która to potwierdzi - dodaje Kielar. Jako przykład podaje między innymi umowę z biurem podróży czy zapłacone rachunki. Jej zdaniem pomocne może być też powołanie świadków, którzy byli z nami na danym wyjeździe.
Więcej informacji na temat praw jakie przysługują klientom biur podróży można znaleźć na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.
ab
REKLAMA
REKLAMA