Remont linii średnicowej w Warszawie. Połowa pociągów przestanie kursować
Pasażerowie korzystający z linii średnicowej w Warszawie muszą się szykować na kolejne zmiany. Z powodu prowadzonych prac związanych z dostosowaniem układu torowego do nowego kształtu dworca Warszawa Zachodnia w dniach 11 - 21 kwietnia część pociągów aglomeracyjnych zmieni swoją trasę. O szczegółach mówili przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, które są zarządcą krajowej sieci kolejowej.
2023-04-03, 12:30
Modernizacja dworca Warszawa Zachodnia jest jedną z największych inwestycji kolejowych w kraju. Przebudowa stacji oraz układu torowego wokół niej wymusza duże zmiany w kursowaniu pociągów w Aglomeracji Warszawskiej. Prace spowodowały zmniejszenie przepustowości linii średnicowej.
Z tego powodu część pociągów dalekobieżnych i podmiejskich kursuje linią obwodową i kończy bieg na stacji Warszawa Gdańska. Inne kończą swój bieg na stacji Warszawa Wschodnia. Teraz przedstawiciele PKP PLK zapowiadają kolejne zmiany.
Zamknięty tor aglomeracyjny
Od 11 kwietnia zostanie zamknięty jeden z dwóch dostępnych torów aglomeracyjnych między stacją Warszawa Zachodnia i dworcem Warszawa Centralna. Przyczyną tych ograniczeń jest konieczność zakończenia prac związanych z budową muru oporowego między torami a budynkami biurowymi w Alejach Jerozolimskich.
Konieczne jest wyciągnięcie ścian betonowych, tak zwanych larsenów. By było to możliwe, konieczna jest wprowadzenie dźwigu, który będzie pracował tuż przy linii wysokiego napięcia. Dlatego konieczne jest wyłączenie jednego toru z użytkowania. Prace potrwają 10 dni - od 11 do 21 kwietnia.
REKLAMA
W tym czasie około 50 procent pociągów aglomeracyjnych przestanie kursować na tej trasie. Dotyczy to także tych składów, które wożą pasażerów godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Większość tych pociągów skończy bieg na dworcach Warszawa Główna, bądź Warszawa Zachodnia. Jedna para pociągów skończy bieg na stacji Warszawa Włochy. Składy z kierunku Siedlec dojadą do stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Centralna.
Pociągi z kierunku Otwocka dojadą do przystanku Warszawa Stadion. Szczegóły zmian są dostępne na stronach internetowych przewoźników, a także na portalu pasażera.
Modernizacja dworca Warszawa to jedna z największych inwestycji kolejowych w kraju. Całkowicie zostaną przebudowane perony. Część z nich już uzyskała zadaszenie. Powstaną nowe przejścia podziemne dla podróżnych. Stacja zostanie także zintegrowana z węzłem tramwajowym, które powstanie w ramach budowy nowej linii z dworca zachodniego do Wilanowa.
Modernizacja dworca Warszawa Zachodnia ma kosztować około 2 miliardów złotych. Planowane zakończenie robót, to pierwszy kwartał 2024 roku. Inwestycja otrzymała dofinansowanie z unijnych funduszy.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl/ IAR/ Aleksander Pszoniak/ mib
REKLAMA