"Element strategii rozwoju segmentu detalicznego". Znana marka Orlenu wchodzi na węgierski rynek

Gastronomiczna marka Grupy Orlen - Stop.Cafe wchodzi na węgierski rynek - poinformował Orlen. Koncern podkreślił, że to element strategii rozwoju segmentu detalicznego, zakładający unifikację europejskiej sieci i zwiększanie sprzedaży pozapaliwowej.

2023-09-07, 14:40

"Element strategii rozwoju segmentu detalicznego". Znana marka Orlenu wchodzi na węgierski rynek
Marka Stop.Cafe pojawi się także na węgierskich stacjach paliw.Foto: vladdon/Shutterstock.com

"Rynek węgierskim to szósty, po Polsce, Czechach, Słowacji, Niemczech i Litwie, rynek, na którym obecny będzie format gastronomiczny Stop.Cafe. 11 punktów otwarto na stacjach zlokalizowanych przy najbardziej ruchliwych trasach, a kolejnych 6 powstanie do końca tego roku" - poinformował Orlen.

Część strategii rozwoju

Koncern wskazał, że to element strategii rozwoju segmentu detalicznego, zakładający unifikację europejskiej sieci i zwiększanie sprzedaży pozapaliwowej. "Na Węgrzech działa obecnie 79 stacji Orlen, a docelowo koncern planuje na tym rynku otwarcie 143 obiektów. Wraz z rozwojem sieci konsekwentnie otwierane będą także kolejne punkty Stop.Cafe" - zaznaczono.

Orlen dodał, że łącznie w sieci Grupy Orlen działa już blisko 2200 punktów Stop.Cafe, z czego około 20 proc. na rynkach zagranicznych.

Czytaj także:

- Już dzisiaj Stop.Cafe jest jedną z największych sieci kawiarni w Europie, obsługującą każdego dnia prawie milion klientów w 6 krajach. Konsekwentnie rozwijamy ten format, zwiększając sprzedaż pozapaliwową, ale także przygotowując naszą sieć do zmieniających się potrzeb klientów - powiedział cytowany w komunikacie prezes Orlenu Daniel Obajtek.

Szerokie doświadczenie Orlenu

Zwrócił uwagę, że coraz więcej kierowców będzie korzystać z samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi, w tym pojazdów o napędzie elektrycznym. - Ładowanie takich aut trwa dłużej niż w przypadku tankowania tradycyjnych paliw - podkreślił Obajtek, dodając, że "chcemy, aby w tym dodatkowym czasie nasi klienci mogli skorzystać z atrakcyjnej oferty pozapaliwowej oraz najwyższej, jakości obsługi, jaką zapewniają punkty Stop.Cafe".

Daniel Obajtek zaznaczył, że Orlen zdobył "szerokie doświadczenie w kilku europejskich krajach, pozwoli nam również na Węgrzech zbudować wiodącą sieć kawiarni".

REKLAMA

Zobacz także w tvp info: 

Orlen wskazał, że nowo otwarte na Węgrzech punkty Stop.Cafe znajdują się przy największych szlakach komunikacyjnych w tym kraju - przy autostradach M1, M3 oraz M7. "Oferują między innymi hot dogi, kanapki, zdrowe napoje czy kawę. W ofercie znajdują się także marki własne sieci oraz polskie artykuły, w tym między innymi słodycze i soki" - wymieniła spółka.

Czytaj również na i.pl: 

W komunikacie podano, że obecnie w Europie działa 2198 punktów Stop Cafe, w tym 426 na rynkach zagranicznych. Poza Polską najwięcej punktów Stop.Cafe - aż 342 - działa w Czechach, 48 na Słowacji i 29 na Litwie.

Orlen przypomniał, że strategia Grupy do 2030 r. zakłada, że sieć koncernu będzie liczyła 3,5 tysiąca obiektów, z czego 45 proc. zlokalizowanych będzie na rynkach zagranicznych. W europejskiej sieci Grupy ORLEN powstanie również ponad 10 tysięcy punktów tankowania paliw alternatywnych. 

IAR/PAP/PR24/akg

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej