Podróż w problemami. Jak sobie radzić?

O czym pamiętać, gdy wybieramy się w podróż po Europie? Mówiła o tym w Radiu PR24 Elżbieta Seredyńska z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

2014-04-28, 17:50

Podróż w problemami. Jak sobie radzić?
Oferta ubezpieczeń turystycznych jest coraz bogatsza i można ją dopasować do indywidualnych potrzeb. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Podróż w problemami. Jak sobie radzić? /PR24, Elżbieta Szczerbak/
+
Dodaj do playlisty

- Gdy wsiadamy na pokład samolotu musimy pamiętać, aby wziąć ze sobą dokumenty tożsamości i bilety. Należy sprawdzić termin ważności dowodu osobistego czy paszportu. Wydaje się być banalne, ale jest to o tyle istotne, że możemy nie wsiąść na pokład samolotu, jeśli mamy zbyt krótką datę ważności paszportu. Niektóre kraje mają takie wymogi. Zwłaszcza jeśli przekraczamy granicę Unii Europejskiej - mówi Elżbieta Seredyńska.
Dodaje, że jeśli mamy opóźniony lot, bądź nasz bagaż został zgubiony, należy nam się informacja i opieka. Linie lotnicze są zobowiązane do tego, żeby nas poinformować o tym, jak wygląda opóźnienie i co nam przysługuje w takiej sytuacji. Podobnie to wygląda, gdy podróżujemy pociągiem czy autobusem. W przypadku wypłaty odszkodowania sytuacja nieco się różni. - Jeśli opóźni się samolot przysługuje nam odszkodowanie od 250 do 600 euro - przypomina.
Twierdzi także, że przede wszystkim trzeba sprawdzić, gdzie rezerwujemy sobie miejsce w hotelu. W sprawach reklamacji trzeba zwrócić się np. do rezydenta wycieczki. Podstawą do dochodzenia roszczeń jest potwierdzenie rezerwacji.

Elżbieta Szczerbak

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej