Pendolino w połowie grudnia. Bilety od 49 zł
Prawdopodobnie w połowie września pociągi Pendolino uzyskają homologację Urzędu Transportu Kolejowego. W ten sposób zostaną dopuszczone na tory i będą mogły wozić pasażerów. Dopuszczalna prędkość, z jaką będą mogły jeździć to 250 kilometrów na godzinę.
2014-09-03, 15:52
Posłuchaj
- To już naprawdę musiałaby się wydarzyć spektakularna historia, żeby zaburzyła to co się dzieje . Od połowy grudnia jedziemy już tym nowoczesnym pociągiem - powiedział w środę w Krynicy wiceminister infrastruktury i rozwoju Adam Zdziebło.
Pociągi pojadą 250 km/h
Dopuszczalna prędkość, z jaką będą mogły jeździć to 250 kilometrów na godzinę.
PKP Intercity, które kupiły pociągi, chce rozpocząć ich użytkowanie w połowie grudnia. Jak mówi Beata Czemerajda z biura prasowego przewoźnika, jesienią rozpoczną się szkolenia załóg, które będą pracować na pokładach Pendolino. Przyszli konduktorzy i kierownicy pociągów mają zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne, na pokładach pociągów.
Od zeszłego roku trwają szkolenia maszynistów. Cześć z nich uczestniczy w tej chwili w testach homologacyjnych.
Bilety już za 49 zł
Adam Zdziebło zaznaczył, że ceny biletów na pociągi Pendolino będą bardzo atrakcyjne, porównywalne z dzisiejszymi ekspresami Intercity. Najtańszy bilet ma kosztować 49 złotych.
Będą one jeździć na trasach z Warszawy do Katowic, Krakowa, Trójmiasta i Wrocławia.
Bieńkowska: Pendolino pojedzie w grudniu
REKLAMA
TVP/x-news
Problemy z Pendolino
PKP Intercity kupiło pociągi od francuskiego koncernu w maju 2011 r. 6 maja 2014 roku minął termin przekazania polskiemu przewoźnikowi pierwszych składów Pendolino z homologacją, czyli dokumentacją pozwalającą na poruszanie się pociągów po polskich torach z prędkością do 250 km. Firmy rozmawiają o naliczanych przez polskiego przewoźnika karach umownych za brak składów. Sprawą kar miałby się zająć sąd arbitrażowy.
Koszt 20 pociągów Pendolino zakupionych przez PKP Intercity to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.
REKLAMA
IAR, PAP, abo
REKLAMA