Polska branża odzieżowa rośnie w siłę

Szyją i promują Polskę. Jak grzyby po deszczu wyrastają drobne firmy odzieżowe zakładane przez młodych Polaków. Ich ubrania, sprzedawane są głównie za pośrednictwem internetu, a noszą je ludzie na całym świecie.

2014-10-02, 10:22

Polska branża odzieżowa rośnie w siłę
LPP, Reserved . Foto: LPP, materiały prasowe

Posłuchaj

Szyją i promują Polskę - branża odzieżowa znowu w modzie. Polskie marki odzieżowe w niemieckich sklepach! O polskiej odzieży w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówi Marta Kuśmierek, założycielka pracowni Lalaluna (Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Produkcję i sprzedaż zwiększają także duże polskie firmy -mówi Marta Kuśmierek, założycielka pracowni Lalaluna. - Odnotowujemy bardzo duży wzrost na rynku odzieżowym. Mamy w kraju takie potęgi jak LPP, które z każdym rokiem odnotowują wzrost, w tym roku był on znaczny – mówi gość.

Idą lepsze czasy

Jak podaje Ministerstwo Skarbu Państwa wartość polskiego rynku odzieżowo-obuwniczego w Polsce w 2013 r. wzrosła o ok. 3 proc. rok do roku do 6,9 mld euro (28,8 mld zł) – oceniła firma PMR w majowej analizie pt. "Rynek odzieży i obuwia w Polsce”. W tym roku firma badawcza przewiduje wzrost wartości rynku do powyżej 7 mld euro (29 mld zł), a w 2019 r. – do ponad 9 mld euro (37,5 mld zł). Uczestnicy rynku przekonują, że po ciężkim roku 2012 i polepszeniu w 2013r., rok 2014 będzie przełomowy dla rynku.

Liczy się eksport

Produkujemy i sprzedajemy coraz więcej w kraju, ale też coraz więcej naszych marek widać zagranicą.  - To jest niesamowite, że podróżujemy i widzimy wielkie sklepy naszych rodzimych marek. Mamy coś czym możemy się pochwalić i często jest są to lepsze produkty od tych oferowanych przez  zagraniczne marki – zauważa rozmówczyni.

Nasza odzież podbija zagraniczne rynki. Sklepy z polską odzieżą można znaleźć np. w Berlinie Wiedniu, Chorwacji, a nawet Katarze.

REKLAMA

Justyna Golonko, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej