Wizerunek Polski na świecie tworzy 75 marek
Redakcja magazynu Brief przygotowała ranking 75 marek tworzących wizerunek Polski – nowoczesnej, kreatywnej i silnej ekonomicznie. Czy to oznacza, że polska marka jest znana na świecie?
2014-10-02, 22:23
Posłuchaj
W zestawieniu znalazły się takie firmy jak INGLOT, Lotos, czy bydgoska Pesa. W kategorii wyjątkowi Polacy, m.in. Leszek Możdżer i Agnieszka Holland, a jeśli chodzi o miejsca i wydarzenia to: Wieliczka, Camerimage i Mazury. Jak mówi Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny magazynu Brief, wybrane marki mają potencjał aby opisywać Polskę. Dlatego są to nie tylko firmy i ich produkty, ale i miejsca, wydarzenia, ludzie – reżyserzy, sportowcy.
Michał Lipiński z Fundacji z Polskiego Godła Promocyjnego podkreśla, że zarówno Polska jak i nasze marki są coraz lepiej postrzegane za granicą, ale przed nami jeszcze długa droga. – O ile jeszcze kilka lat temu Polska nie kojarzyła się z niczym, to obecnie to się zmienia – podkreśla. Nie ukrywa jednocześnie, że droga do kojarzenia Polski z konkretnym produktem jest jeszcze daleka.
Wśród rzeczy do zrobienia jest np. sposób promocji firm i kraju, uważa Grzegorz Kiszluk.
Tymczasem w Globalnym Badaniu Reputacji Państw plasujemy się na 23 miejscu. Plusy zbieramy za turystykę, minusy - za niski rozwój technologiczny. Krajem o najlepszej reputacji jest Szwajcaria. Za nią Kanada, Szwecja, Finlandia i Australia.
REKLAMA
Dominik Olędzki, jk
REKLAMA