Informacja o rzetelności gospodarczej coraz ważniejsza

Dostęp do informacji jest jednym z ważniejszych czynników powodzenia w biznesie. Dla przedsiębiorców ważna jest zarówno informacja pozytywna jak i negatywna. Z tego założenia wyszli twórcy startującego w środę programu "Fair Pay".

2014-10-15, 20:21

Informacja o rzetelności gospodarczej coraz ważniejsza
. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Dostęp do informacji jest jednym z ważniejszych czynników powodzenia w biznesie. Dla przedsiębiorców ważna jest zarówno informacja pozytywna jak i negatywna. Z tego założenia wyszli twórcy startującego w środę programu "Fair Pay"./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Ponad 60 proc. Polaków uważa, że potrzebna jest dla dobrego funkcjonowania rynku pozytywna informacja o ich rzetelności gospodarczej. Tak wynika z badań Millward Brown. Taka informacja jest szczególnie ważna dla osób, które są zadłużone, a jest ich niemało - mówi Adam Łącki - prezes Krajowego Rejestru Długów. - Ponad 2 mln gospodarstw domowych ma problemy z regulowaniem na czas swoich należności , często mają przeterminowane należności  na ponad 6 miesięcy - dodaje.
Krajowy Rejestr Długów zainicjował powstanie programu o pozytywnej informacji gospodarczej nazwanego "Fair pay". 14 firm zdecydowało się na przystąpienie do tego programu. - To nie jest wymysł grupy menadżerów, to odpowiedź na zapotrzebowanie obywateli, którzy chcą budować pozytywny wizerunek. Na podstawie tych informacji znacznie łatwiej jest ocenić naszą wiarygodność, naszą skłonność do regulowania należności - dodaje Adam Łącki.
Informacja pozytywna jest szczególnie ważna w relacjach biznesowych. Tak uważa Krzysztof Kuniewicz z BB Financial Service. - Rdzeniem naszej działalności jest usług zwana faktoringiem. Finansujemy zaufanie między przedsiębiorcami. Na polskim rynku coraz więcej firm decyduje się na to by udzielić kredytu kupieckiego nie na ładne oczy, tylko na podstawie konkretnych informacji, które uzyskuje się na przykład z wywiadowni gospodarczych - mówi. Taka pozytywna informacja korzystna jest dla firm, ale także dla ich klientów.

/Elżbieta Mamos, mp/

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej