UE: Europcare, Hertz i Avis dyskryminowały swoich klientów
Trzy międzynarodowe wypożyczalne samochodów, którym Komisja Europejska zarzucała dyskryminację klientów zgodziły się na zmianę swojej polityki. Chodzi o Europcare, Hertz i Avis, które miały różnie traktować osoby, próbujące dokonać zamówień przez internet, w zależności od ich kraju zamieszkania.
2014-10-28, 15:47
Posłuchaj
Przykładem była sprawa Niemca , który chciał wynająć auto w Wielkiej Brytanii, a po wpisaniu miejsca zamieszkania otrzymał dwa razy większą cenę usługi. W sierpniu Bruksela przedstawiła list otwarty w tej sprawie.
Zmiana polityki firm
Jak powiedział rzecznik Komisji Jonathan Todd trzy wspomniane firmy potwierdziły, że nie będą nikogo dyskryminować na unijnym rynku. - Zobowiązały się do tego, że nie będą automatycznie przekierowywać klientów, którzy chcą zamówić samochód przez internet - po wykryciu ich adresu IP. Klienci będą mieli możliwość wypełnienia formularza zamówień online na każdej krajowej stronie danej firmy na terenie Unii Europejskiej, czyli będą mogli swobodnie starać się o najlepszą cenę i warunki usługi. Ponadto wypożyczalnie samochodów będą stosować różnice w cenach na podstawie kraju zamieszkania tylko wtedy gdy będzie to racjonalnie uzasadnione - powiedział Todd.
Początkowo Komisja wzięła pod lupę sześć firm
Trzy z nich jednak szybko udzieliły satysfakcjonujących dla Brukseli wyjaśnień. Problemy wciąż jednak pozostawały z Europcare, Hertz i Avis, które dostały dodatkowy czas na zmianę swojej polityki. Komisja zapewnia, że będzie dalej monitorowała przestrzeganie zasad niedyskryminacji na unijnym rynku.
IAR, abo
REKLAMA