Klucz do sukcesu? Technologie informacyjne

To opinia teoretyków i praktyków. O tym, jak młodym Polkom zagwarantować do niej dostęp debatowano podczas IV Konferencji "Nowoczesne Technologie Cyfrowe w Edukacji".

2015-04-23, 20:09

Klucz do sukcesu? Technologie informacyjne
. Foto: Glow Images/EastNews

Posłuchaj

Eksperci o programach "Polska Cyfrowa" i "Wiedza, Edukacja i Rozwój". /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Polskie szkolnictwo zawodowe wymaga zmian i na szczęście zmienia się coraz szybciej. Co przede wszystkim wpływa na zmiany zachodzące w obszarze szkolnictwa - ocenia Małgorzata Snarska, dyrektor Programu "Microsoft In Education". - Nowoczesne technologie to przyszłość szkolnictwa zawodowego. To szkolnictwo bez technologii komunikacyjnej i informacyjnej nie może się rozwijać w takim kierunku, żebyśmy w Polsce mieli rzeczywiście gospodarkę opartą na wiedzy - mówi.
Opinię o konieczności wprowadzania do szkół także zawodowych nowoczesnych technologii podziela Bernadeta Kudas, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych w Radomiu. - Szkoła musi spełniać wymagania, które stawiają pracodawcy. Szkoła musi być dofinansowana przez ministerstwo, samorządy, również pracodawców - dodaje.
Przyczyny słabości szkolnictwa zawodowego zauważa profesor Marian Noga, prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego. - Musimy mieć dobrze wykształconych ludzi w zakresie technologii ICT, musimy wykształcić nauczycieli - twierdzi.
Wiceminister infrastruktury i rozwoju Iwona Wędel dodaje: W programie "Polska Cyfrowa" chcemy podnosić kompetencje, co najmniej do średnich. Mamy działanie "E-pionier" dla uzdolnionych programistów, mamy tez Europejski Fundusz Społeczny. Tam są trzy priorytety związane z zatrudnieniem, włączeniem społecznym oraz podnoszeniem kwalifikacji - mówi.

Na realizacje całego programu "Polska Cyfrowa" w latach 2014-20 z funduszu unijnych mają być przeznaczone 2 mld 250 mln euro, na program "Wiedza, Edukacja i Rozwój" 4 mld 420 euro.

Elzbieta Mamos/mp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej