Co przeszkadza firmom w ekspansji?
Bariery komunikacyjne i kulturowe mają ogromny wpływ na prowadzenie działalności przez firmy poszukujące nowych rynków w różnych regionach świata.
2015-05-04, 12:06
Posłuchaj
O wpływie barier komunikacyjnych i kulturowych na prowadzenie działalności przez firmy, które poszukują nowych rynków w innych regionach świata w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mów Sylwia Rogalska z Education First ( Hanna Uszyńska, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Dodaj do playlisty
Potwierdził to raport " The Economist" zatytułowany "Konkurencyjność na rynkach zagranicznych". - Okazało się, że znajomość języka to był pierwszy punkt najczęściej podkreślany przez przedsiębiorców. 46 proc. mówiło, że jest to ważne i jest to bariera przy robieniu interesów z zagranicznymi krajami. Natomiast aspekty kulturowe podkreśliło aż 29 proc., czyli co trzecia osoba tak uważała - wyjaśnia Sylwia Rogalska z Education First.
Badanie zostało przeprowadzone na blisko 600 menagerów z całego świata, którzy już prowadzą, lub w najbliższych latach planują prowadzić interesy w innych krajach.
Hanna Uszyńska, abo
REKLAMA