Kobiety i mężczyźni upodabniają się do siebie na zakupach

Konsumenci i konsumentki upodabniają się do siebie pod względem wydatków i zwyczajów zakupowych - donosi "Puls Biznesu".

2015-05-20, 08:42

Kobiety i mężczyźni upodabniają się do siebie na zakupach
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay

Autorzy badania "Gender Factor", przeprowadzonego przez Mobile Institute, Beauty Management i Glossy Media, wzięli pod lupę trendy zakupowe przedstawicieli obu płci.

Z badania wynika, iż kobiety coraz częściej sięgają po produkty i usługi w powszechnym mniemaniu zarezerwowane dla płci przeciwnej - kupują m.in. samochody, elektronikę czy dobre alkohole.

Tzw. Zosie Samosie to kobiety należące do pokolenia Y

- Konsumentki kupujące w męskich branżach, czyli tzw. Zosie Samosie, to zazwyczaj kobiety należące do pokolenia Y. 75 proc. tej grupy to panie w wieku 25-34 lata. Są fankami podróży, zdrowego stylu życia i zakupów - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca w agencji badawczej Mobile Institute.

Mężczyźni kupują impulsywnie i polują na okazje

Zmieniają się też zwyczaje zakupowe mężczyzn, zwłaszcza młodych. Kupują impulsywnie i polują na okazje, coraz częściej sugerują się aktualnymi trendami, i są bardzo podatni na promocje.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej